بازارسهام

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۴۲

معرفی اولین طرح تامین‌مالی جمعی در پلتفرم هم‌آفرین

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک، در راستای مدیریت ثروت سرمایه‌های مردمی و تأمین مالی طرح‌های شرکت‌های خصوصی سکوی تأمین مالی جمعی هم‌آفرین را با مجوز از شرکت فرابورس ایران ایجاد نموده است. در سکوی تأمین مالی جمعی هم‌آفرین سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه‌گذاری موفق و مطمئنی داشته باشند. می‌توان از مزایای سرمایه‌گذاری در این طرح به انتشار طرح‌های هیجان‌انگیز با سود جذاب، اطمینان از صحت اطلاعات طرح، ضمانت‌های مطمئن، نظارت سازمان بورس و شرکت فرابورس، دریافت گواهی شراکت از فرابورس، نظارت مستمر بر اجرای طرح و ‌ارتباط مستقیم سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران اشاره کرد. همچنین اولین طرح سکوی تأمین مالی هم‌آفرین، متعلق به شرکت سپید طب‌نیا است .  مهدی فرازمند، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در خصوص معرفی پلتفرم تأمین مالی جمعی «هم‌آفرین»گفت: تامین‌مالی جمعی؛ مقدمات سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را فراهم کرده است و در بازارهای بین‌المللی ادبیات دیرینه‌ای دارد.وی افزود: ازآنجاکه ابزار گواهی شراکت در پلتفرم تامین‌مالی جمعی جزو اوراق بهادار شناسایی‌شده، معاف از مالیات است. مدیرعامل فاینتک درباره سایر ویژگی‌های تأمین مالی جمعی گفت: کسب سود بالا و ریسک کم از دیگر ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی است که پلتفرم تأمین مالی جمعی معرفی می‌کند. فرازمند بیان کرد: شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پلتفرم تأمین مالی جمعی هم‌آفرین را راه‌اندازی کرده است. همچنین ویژگی‌ها و طرحی که قرار است برای آن مبالغ سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شود در سایت هم‌آفرین قابل‌مشاهده است. این مدیر باسابقه بازار سرمایه تصریح کرد: مشارکت در تولید 4 داروی دانش‌بنیان از نوع مکمل برای یک شرکت، طرحی است که سکوی هم‌آفرین برای آن از اشخاص حقیقی و حقوقی مبالغ سرمایه‌گذاری جمع‌آوری می‌کند. همچنین در این طرح اشخاص حقوقی سقفی برای سرمایه‌گذاری ندارند و اشخاص حقیقی تا سقف 69 میلیون تومان در این طرح می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند. وی در ادامه افزود: همچنین در این سرمایه‌گذاری سود به‌صورت 70 به 30 به نفع سرمایه‌گذار است؛ به‌نحوی‌که در دوره 12 ماهه به هر میزان که سود حاصل شد، 70 درصد آن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و 30 درصد به شرکت تولیدی.  فرازمند اظهار داشت: بدین‌ترتیب بین 30 تا 36 درصد بازدهی سالانه برای سرمایه‌گذاران این طرح متصور هستیم که حداقل سود 30درصد توسط خود متقاضی برای سرمایه‌گذاران تضمین‌شده است. همچنین پرداخت سود این طرح هر 3 ماه یک‌بار انجام می‌شود.

سیگنال صعودی بازار سرمایه

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه رشد شاخص در روز گذشته دو دلیل عمده داشته است، اظهار کرد: رشد دلار و رشد قیمت‌های جهانی موجب رشد شاخص شده است. کارشناس بازار سرمایه افزود: اصلاح قیمتی که طی ماه‌های اخیر در بازار اتفاق افتاد به همراه گزارش‌های منتشرشده مثبت سه‌ماهه و تیرماه شرکت‌ها، بازار را آماده رشد کرده بود که با توجه به سیگنالی که از دلار دریافت شد این رشد رقم خورد.وی گفت: هفته گذشته پس از تعطیلی ۶ روزه یک فشار فروش بیش‌ازحد انتظار در بازار به علت متوقف شدن نقدینگی در بازار وجود داشت و همین موضوع در برخی نماد‌ها یک اُفت قیمت قابل‌توجهی را در زمان بازگشایی به وجود آورد، این مورد نیز یکی دیگر از عوامل رشد بازار بود.قدوسی بیان کرد: قطعاً بازار سیگنال‌های اقتصادی را به‌دقت رصد خواهد کرد و اگر رشد دلار تداوم داشته باشد و قیمت بالای ۲۵ یا ۲۶ هزار تومان حفظ شود به نظر می‌رسد رشد بازار ادامه‌دار خواهد بود.کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اتفاق عجیبی در بازار نیفتاده پتانسیل رشد در بازار وجود داشته، اما روحیه بازار به‌گونه‌ای نبود که صف خرید سنگین بزند یا اگر صف خرید شد عرضه نشود، اما روز گذشته بازار با توجه به رشد دلار، در موضع خریدار قوی‌تر عمل کرده است. وی تصریح کرد: ازنظر بنیادی تحول بزرگی در بازار اتفاق نیفتاده حتی از دلار ۲۵ هزار تومان تا ۲۶ هزار تومان، ۴ درصد افزایش است و این درصد به میزان زیادی نمی‌تواند محرک باشد، اما سیگنالی که بازار از تشدید انتظارات تورمی گرفته آن را تحت تأثیر قرار داده است.

بازگشایی «شبندر» پس از ثبت افزایش سرمایه

رییس اداره نظارت بر ناشران (گروه شیمیایی و غذایی)، بابیان «علت توقف طولانی‌مدت نماد معاملاتی «شبندر» عدم ثبت افزایش سرمایه مورخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰ از مبلغ ۲۸ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال به مبلغ ۱۳۴ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال در مرجع ثبت شرکت‌ها است» گفت: به استناد دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران (تبصره ۲ ماده ۲۰)، در مواردی که در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده یا جلسه هیات‌مدیره ناشر افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ درصد یا بیشتر تنها از محل صدور سهام جایزه تصویب شود، بازگشایی نماد معاملاتی منوط به ثبت افزایش سرمایه و قابل معامله شدن سهام جدید است. ولی‌الله جعفری تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت بندرعباس نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده است، امکان بازگشایی نماد معاملاتی شرکت مذکور فراهم نشده است. به گفته رییس اداره نظارت بر ناشران نماد معاملاتی شبندر پس از ثبت افزایش سرمایه فوق‌الذکر مورد بازگشایی قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر