ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۴۸۰

روایت اسلامی از التماس قشم‌ایر به مسافران آبادان-مشهد

محمداسلامی، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تمام درخواست‌های وزارت بهداشت درباره کرونا را اجرا کرده‌ایم، گفت: در فرودگاه آبادان، قشم‌ایر به مسافران التماس کرد. به گزارش تسنیم، اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی 1000 واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن، با تاکید بر اینکه تمام درخواست‌‌های وزارت بهداشت درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا را اجرا کرده‌ایم، تصریح کرد: در خصوص پروازهای خارجی باید به این نکته اشاره کنم که برای این پروازها معاهده‌های چند جانبه با کشورهای دیگر امضا می‌شود و تصمیم‌گیری درباره آن نیازمند طی کردن تشریفات خاص قانونی است.

اسلامی با تاکید بر اینکه تمام درخواست‌های وزارت بهداشت را اجرا کرده‌ایم که نمونه بارز آن تعلیق پروازهای انگلیس بوده است، گفت: 3 روز قبل به ما اعلام شد که وضعیت انگلیس به لحاظ شیوع ویروس کرونا تغییر کرده و می‌توانیم پروازها به این کشور را مجددا برقرار کنیم. وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا مانند ایران پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا در حوزه وزارت راه و شهرسازی اجرا نشده است، اضافه کرد: اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در حمل‌ونقل هوایی (استفاده حداکثر از 60 دصد ظرفیت صندلی پروازی) و در حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای 50 درصد ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است. وی با بیان اینکه این سختگیری‌ها زیان‌های سنگینی را به شرکت‌های حمل‌ونقل و ایرلاین‌ها وارد کرده است درباره حواشی پرواز آبادان-مشهد نیز گفت: متاسفانه فضای مجازی تمام واقعیت‌های موجود هر اتفاقی را نشان نمی‌دهد؛ در حالی فردی که فیلم را از داخل کابین هواپیما گرفته مدعی است پرواز با مسافران مازاد انجام شده که این هواپیما 12 صندلی خالی داشته با همین صندلی‌های خالی پرواز را انجام داده است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقص فنی هواپیمای ایرباس 320 این پرواز، یادآور شد: قشم ایر در فرودگاه آبادان به مسافران التماس کرد تعدادی از آنها از پرواز منصرف شوند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا پرواز انجام شود. اما تعداد کمی این مساله را قبول کردند.

جریمه‌های ثبت نکردن اطلاعات ملکی 

طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی در صورتی که صاحبان و ساکنان خانه، اطلاعات ملکی خود را ثبت نکنند از برخی خدمات عمومی و اجتماعی و اقتصادی محروم خواهند شد. به گزارش فارس، بر اساس قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی، تکالیف و تعهدات بر عهده صاحبان و ساکنان خانه‌ها گذاشته شده است و در صورتی که به آن پایبند نباشند از برخی خدمات عمومی، اجتماعی و اقتصادی محروم خواهند شد. در حقیقت ارایه برخی خدمات در سطح جامعه منوط به ثبت اطلاعات هویتی و ملکی توسط افراد و صاحبان آنها است و در غیر این صورت، ثبت نکردن اطلاعات ملکی از سوی مالک، بهره‌بردار یا ساکن خانه برابر آنچه در قانون قید شده از خدماتی مانند 1- تعویض پلاک خودرو، 2- اعمال خدمات سیاست‌های حمایتی یارانه‌ای و کمک معیشتی، 3- ثبت نام مدارس، 4- افتتاح حساب، 5- صدور دسته چک، 6- فروش انشعاب آب برق گاز و تلفن، 7- ارسال اسناد و مدارک از جمله گذرنامه و گواهینامه و 8- خوابگاه دانشجویی محروم می‌شوند.

تداوم‌ بارندگی‌ها از غرب کشور به سمت شرق

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی بهاری تا پایان هفته در اغلب استان‌ها خبر داد و گفت: بارش‌ها امروز به شرق کشور خواهد رسید. گودرزی درباره وضعیت آب وهوا به ایرنا گفت: امروز به‌جز جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در غالب مناطق کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار شرقی کاهش خواهد داشت و گستره بارش در شرق، شمال شرق، ارتفاعات البرز شرقی و شرق سواحل دریای خزر و پنجشنبه در استان‌های واقع در نوار شرقی و ارتفاعات البرز شرقی است. وی ادامه‌داد: بارش‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

از سرگیری کار هند  در بندر چابهار با آمدن بایدن

دفتر خدمات پژوهشی کنگره امریکا طی گزارشی اعلام کرد در حالی که هند برای فعالیت‌های بازسازی در ایران از تحریم‌های ترامپ علیه ایران «معاف» بود، در 4 سال گذشته تمامی کارها در بندر چابهار را متوقف کرد و تنها در اواخر سال 2020 فعالیت را از سرگرفت.  به گزارش فارس، هند در سال‌های اخیر، پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و نهادهایی که با ایران همکاری می‌کنند را به تحریم‌های اقتصادی تهدید کرد، روابط اقتصادی‌اش با ایران را کاهش داد. ناتوانی هند در انجام تعهداتش سبب شد تا تهران سال گذشته دهلی نو را از یک پروژه مهم اتصال ریلی کنار بگذارد.

بر اساس گزارش کنگره، «با وجود اینکه دولت ترامپ به هند معافیت بازسازی افغانستان را داده بوده اما دهلی نو تا اواخر سال 2020 این پروژه را متوقف نگه داشت. این کشور در اوایل سال 2021 فعالیت در این بندر را سرعت بخشید و انتظار نمی‌رود که این بندر زودتر از اواخر ماه می‌2021 عملیاتی شود. علی رغم معافیتی که به هند داده شد، اغلب تحلیلگران هندی به این نکته اشاره می‌کردند پس از خروج رییس‌جمهور سابق امریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) در ماه مه‌2018، ترس از «تحریم‌های ثانویه»علیه شرکت‌های هندی که درگیر تجارت با ایران هستند همیشه باقی مانده است.

 

ارسال نظر