اخبار

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۳۴

ثبت‌نام مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در سجام

فرزانه دهنادی،  نماینده وزیر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران به تشریح لزوم ثبت نام سجام توسط افرادی که روش «غیرمستقیم» را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند، پرداخت و افزود: با توجه به آزادسازی سهام عدالت در اوایل سال ۱۳۹۹ و فراهم آمدن امکان نقل و انتقال این سهام در بازار بورس، انتخاب دو روش «مستقیم» و «غیر مستقیم» توسط دولت برای سهامداران فراهم شد. نماینده وزیر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران افزود: دسته اول سهامدارانی بودند که با انتخاب روش مستقیم، اقدام به انجام مراحل آزاد سازی از طریق مراجعه به سایت http: //samanese.ir کرده و ضمن تکمیل مراحل آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام در سامانه سجام، توانستند به انجام معامله در بازار بورس دسترسی داشته باشند. دهنادی ادامه داد: دسته دوم، سهامدارانی بودند که هیچ اقدامی انجام نداده و درواقع روش غیر مستقیم را جهت مدیریت سهام خود انتخاب کرده و صرفا اقدام به دریافت سود سهام خود می‌کردند. وی خطاب به سهامدارانی که روش «غیر مستقیم» را برگزیدند، گفت: تاکنون ضرورتی برای ثبت نام این افراد در سامانه سجام نبوده و سهامداران، سود سهام شرکت‌های سهام عدالت را دریافت می‌کردند اما باید توجه داشته باشند که دریافت مرحله آتی سود سهام، صرفا منوط به ثبت نام در سامانه سجام و داشتن کد بورسی خواهد بود. نماینده وزیر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران از شهروندان استان تهران خواست، جهت جلوگیری از بروز مشکل در واریز سود سهام، هر چه سریعتر نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنند؛ از طرف دیگر ثبت نام در سامانه سجام مزایای دیگری از جمله مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و شرکت در مجامع عمومی شرکت‌های بورسی را در پی خواهد داشت. دهنادی در پایان ضمن اشاره به فراخوان سازمان خصوصی سازی در این باره تاکید کرد: با توجه به مهیا شدن مقدمات لازم جهت پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس و معاملاتی شدن نماد اکثریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران، به منظور مشارکت سهامداران این شرکت‌ها در مدیریت شرکت‌های موصوف از جمله حضور در مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده جهت بررسی عملکرد و فعالیت مدیران، بررسی تراز نامه و صورت‌های مالی، تصویب سود، انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس قانونی شرکت، دریافت سود و اعمال رای در مجامع به صورت الکترونیکی، لازم است کلیه سهامداران سهام عدالت هر چه سریعتر با مراجعه به سامانه سجام به نشانی http: //www.sejam.irنسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. براساس این گزارش، در مجموع تعداد ۴۹میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کشور سهامداران سهام عدالت هستند که از این تعداد حدود ۳۰ میلیون نفر از سهام داران سهام عدالت (۶۱ درصد) در کل کشور و حدود ۳.۴ میلیون نفر (۵۷ درصد) از سهام داران سهام عدالت در استان تهران، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

تحول در بازار سرمایه

حسن قالیباف اصل، سخنگوی شورای عالی بورس گفت: سه موضوع مهم و اساسی در این جلسه به تصویب رسید. وی تصریح کرد: پیشنهاد اصلاح موادی از دستورالعمل موضوع ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی قانون بازار از نظر نگارشی و گزینش کلمات با بار معنایی جدید و الحاق بندهای جدیدی به آن در شورا مصوب شد. سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: همچنین پیشنهادهای سازمان درباره سیاست‌گذاری در خصوص نحوه اجرای قانون بازار راجع به موارد عدم ارایه اطلاعات و عدم رعایت استانداردهای حسابداری ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد. قالیباف اصل تصویب دستورالعمل طبقه بندی اطلاعات محرمانه و تعیین سطح دسترسی اشخاص را سومین موضوع مهم این جلسه دانست و تاکید کرد: امشب تحولات بازار سرمایه و وضع بازار در شورا مورد بررسی قرار گرفت و نحوه اجرایی شدن مصوبات شورا در این خصوص ارزیابی شد.

بازگشایی چند نماد معاملاتی  در فرابورس

نماد معاملاتی شرکت عطرین نخ قم «نطرین۱» نیز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مذکور در سامانه معاملات و افشای اطلاعات با اهمیت، از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، امروز چهارشنبه آماده انجام معامله است. برای این دو نماد، پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات، در صورت لزوم بازگشایی مرتبه دوم اطلاع‌رسانی می‌شود در غیر این صورت انجام معاملات به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان پذیر است. در سوی دیگر بازار، نماد معاملاتی شرکت بانک گردشگری«وگردش۱»، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام، از طریق انجام حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، آماده انجام معامله شد. درصورت کشف قیمت پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات باقیمانده، انجام معاملات در نماد مذکور به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان پذیر است. همچنین در صورت عدم کشف قیمت، در صورت لزوم، بازگشایی مرتبه دوم نماد معاملاتی مذکور پس از حذف سفارشات مجددا اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار «کمرجان۱» پس از بررسی معاملات، از طریق انجام حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله  پیش گشایش، آماده انجام معامله است.

 

ارسال نظر