روی موج خبر

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۶۲۷

پرداخت 5 هزار میلیارد تومان سود و اصل اوراق اشاد9

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران گفت: انتشار اوراق مشارکت طرح‌های عمرانی دولت در نهم آذر 99 با سررسید 4 ساله از طریق سه بانک عامل شامل بانک سپه، بانک مسکن و بانک کشاورزی به دنبال پذیرش این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس و پس از اعلام رسمی بانک مرکزی برای توقف معاملات اوراق یاد شده در بانک‌های عامل صورت گرفت. به گفته امیر هامونی این اوراق در بازار پول با مجوز بانک مرکزی بابت تامین مالی طرح‌های عمرانی دولت منتشر شده بود و سپس برای بازار پذیرکردن این اوراق، فرابورس ایران تمامی امکانات خود را در راستای سرعت بخشیدن به معامله‌پذیر کردن اوراق دولتی به کار گرفت و بر این اساس همکاری خوبی بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و بانک‌های عامل انجام شد. مدیرعامل فرابورس عنوان کرد که با تجارب حاصل از پذیرش و معامله اوراق دولتی در فرابورس ایران، امید است بتوان پیش از پیش در راستای افزایش تأمین مالی از بازار سرمایه قدم برداشت و به استحکام و قوام نظام اقتصادی کشور مساعدت کرد. او با اشاره به اینکه برای جلب اعتماد عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی حاکمیت دولت به همراه رتبه اعتباری آن لازم است بازپرداخت به موقع بدهی‌ها در سررسید ادامه پیدا کند، افزود: تضمین بالای اسناد و اوراق دولتی و ایفای به موقع تعهدات دولت در سال‌های گذشته نیز عامل رونق سریع‌تر بازار بدهی بوده است. هامونی با تاکید بر اینکه تعمیق بازار بدهی، یکی از استراتژی‌های مهم شرکت فرابورس ایران است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم همانند سالیان گذشته در توسعه بازار بدهی دولت در کنار حفظ مسیر تأمین مالی بخش خصوصی، بر رونق اقتصادی و تأمین مالی پروژه‌های عمرانی کشور کمک کنیم. او در نهایت با بیان اینکه فرابورس ایران در سال‌های اخیر به‌ عنوان بازوی اجرایی تشکیل و ساماندهی بازار بدهی دولت تمامی ظرفیت‌های خود را به‌کار گرفته است، خاطرنشان کرد: این امر با این هدف صورت گرفته است تا هم در توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کنیم و هم با تسریع امور پیمانکاران دولتی در تأمین مالی این فعالان اقتصادی یاری‌رسان باشیم.

صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم مجوز فعالیت گرفت

صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم، در اجرای ماده 28 و بند 6 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر 1384 و ماده 2 قانون توسعه ابزارها ونهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب آذر 88 با مجوز این سازمان نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، به عنوان نهاد مالی ثبت شده است . این صندوق سرمایه‌گذاری مجاز است از تاریخ صدور این مجوز (9 آذر 99) با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و در چارچوب اساسنامه مصوب خود به عنوان یک نهاد مالی – صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت کند. در همین حال «محمود گودرزی»، معاون بازار شرکت بورس گفت: همه فعالیت‌های مربوط به بازگشایی صندوق انجام شده و مدیر این صندوق باید با هماهنگی با سامانه معاملات بر خط (OMS) مجوز بازگشایی را از سازمان بورس اخذ کند و ترتیبات افشای ارزش خالص دارایی‌های صندوق را انجام دهد. وی افزود: مشکلی از سوی شرکت بورس برای بازگشایی وجود ندارد و به محض اعلام آمادگی از سوی مدیر صندوق و انجام فعالیت‌های مربوط در این زمینه نماد این صندوق بازگشایی خواهد شد. به گفته گودرزی، اکنون در انتظار تایید مدیر صندوق پالایشی یکم بسر می‌بریم تا بتوان اطلاعیه مربوطه را صادر و نماد را بازگشایی کرد. گودرزی خاطرنشان کرد: تاکنون زمان دقیقی برای بازگشایی نماد ارایه نشده است، اما به نظر می‌رسد تا چند روز آینده فعالیت‌های مربوط به این اقدام به مراحل پایانی خود نزدیک و اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی شرکت بورس ارایه می‌شود.

اعتماد به بخش خصوصی عامل موفقیت در واگذاری سرخابی‌ها

جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس و آثار ناشی از آن در فوتبال و ورزش کشور گفت: تلاش‌های سه ساله و در واقع شهامت و درایت وزیر و وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری سرخابی‌ها ارزشمند و ستودنی است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس احترام به خواست مردم و آینده‌دار کردن این دو باشگاه از مسیر فراهم کردن امکان نظارت بیشتر آنها بر امور این دو باشگاه به عنوان سرمایه ملی است. وی گسترش مشارکت و نظارت مردم را نتیجه مهم این تصمیم دولت و کشور با تلاش‌های بی‌وقفه وزیر ورزش و جوانان دانست و تصریح کرد: خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس امیدهای بخش خصوصی را برای مشارکت در امور کشور بالا می‌برد، ضمن اینکه دو تیم از بن‌بست‌های مالی و مدیریتی دوره‌های گذشته خارج می‌شوند و با رفع تنگناهای مدیریتی و غیرلازم دولتی، بازدهی مدیریتی و عملکردی بهتری را از آنها در آینده انتظار داریم. او خاطرنشان کرد: واگذاری و خصوصی شدن پرسپولیس به عنوان یک استراتژی توسعه فوتبال و ورزش از سال‌های گذشته مطرح بوده و اکنون به مرحله اجرا رسیده است، ولی تضمین موفقیت آن نیازمند یک تلاش همه‌جانبه ملی است و باید از طریق مشارکت عمومی مردم با تجدیدنظر در روش برنامه‌ریزی و اجرا، مدیریت نوین آنها مطابق با ضرورت‌های جدید فوتبال و ورزش کشور تحقق پیدا کند. سمیعی افزود: دولت و وزارت ورزش و جوانان با این واگذاری و سبک کردن بار اجرایی خود در حقیقت به بخش خصوصی کمک می‌کنند تا نقش مهم خود را در کلیه فعالیت‌های اجتماعی از جمله ورزش برعهده گیرند و من تصویر بلندمدت خصوصی شدن پرسپولیس را برای ورزش و فوتبال کشور مثبت می‌بینم.


 

ارسال نظر