کدال‌نگر

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۳۱۹

رشد ۴۷۸ درصدی سرمایه‌گذاری در بورس

شرکت «وبیمه» در صورت وضعیت پورتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در شرکت‌های مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران داشته است. شرکت «سرمایه‌گذاری صنعت بیمه» در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان‌ماه سال جاری، مجموع سرمایه‌گذاری‌‌های خود را برابر با ۲.۸۸۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده که این سرمایه‌گذاری متشکل از دو بخش پذیرفته شده در بورس و خارج از بورس بوده است. شرکت «وبیمه» در آبان ماه سال جاری، در بخش پذیرفته شده در بورس۱.۹۲۹ میلیارد ریال و در بخش خارج از بورس۹۵۰.۶۶۲ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌گذاری‌های شرکت «وبیمه» در دوره یک‌ماهه منتهی به آبان‌ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش ۵۴ درصدی سرمایه‌گذاری را به ثبت رسانده، بخش «پذیرفته شده در بورس» نیز رشد ۴۷۸ درصدی را در پی داشته و بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های «خارج از بورس» نیز در آبان ماه کاهش ۳۸ درصدی را تجربه کرده است. بر پایه این گزارش، شرکت «وبیمه» در آبان‌ماه بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در بخش‌های محصولات شیمیایی با بهای تمام شده ۴۵۹.۳۴۵ میلون ریال، بانک‌ها و موسسات اعتباری با بهای تمام شده ۲۹۱.۶۴۱ میلیون ریال و مواد و محصولات دارویی با بهای تمام شده ۲۲۷.۵۷۲ میلیون ریال داشته است. بر اساس این گزارش، شرکت «وبیمه» در صورت وضعیت پورتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در شرکت‌های مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بهای تمام شده ۱۵۶.۴۲۳ میلیون ریال، ملی صنایع مس ایران به بهای تمام شده ۱۰۵.۵۰۷ میلیون ریال و بانک صادرات ایران به بهای تمام شده ۸۴.۰۰۶ میلیون ریال داشته است.

سود ۱۱۲ریالی هرسهم بالبر

شرکت «کابل البرز» در گزارش یکساله منتهی به ۳۱شهریور سال جاری اعلام کرد که سود عملیاتی این دوره به ۱۴۲میلیارد ریال و سود خالص آن به ۳۵میلیارد ریال رسید. این شرکت بورسی توانسته سود انباشته خود را به ۳۸میلیارد و ۵۹۵میلیون ریال برساند و نسبت به سال مالی گذشته با رشد ۶۹۱درصدی همراه شود. مبلغ فروش «بالبر» در دوره مورد گزارش ۲هزار و ۷۹۵میلیارد ریال است که از این محل ۲۲۹میلیارد و ۴۵۷میلیون ریال سود ناخالص شناسایی کرده است. این شرکت در بررسی‌های خود اعلام کرده است که نیاز دارد جایگاه ملی خود را در صنعت کابل بهبود بخشیده و به رشد فنی و تجاری مورد انتظاردست یابد. همچنین به دنبال تغییرات کمی وکیفی بازار، جذب رقبای جدید، تغییرات تکنولوژی و تأثیرات تحریم‌های بین‌المللی ایجاب می‌کند راهبردهای مناسبی برای سازگاری با محیط و ارتقا جایگاه حرفه‌ای و تجاری شرکت تنظیم و اجرا شود. «کابل البرز» در سنوات اخیر، رکود دراجرای پروژه‌های عمرانی ناشی از کاهش قیمت نفت، صنعت کابل را نیز با محدودیت‌های فراوانی مواجه کرده، بطوری که ظرفیت‌های بازار نه تنها توسعه نیافته بلکه محدودیت‌های تازه‌ای نیز بر آن تحمیل شده است. این محدودیت‌ها با ملحوظ کردن رقبای جدید و افزایش توان تولید کابل در کشور مضاعف شده است. تحت این شرایط، توازن عرضه و تقاضای کابل در میان مدت به سمت عدم تعادل بیشتری حرکت کرده است.

سود بیشتر برای سهامداران پتایر

شرکت تولیدی ایران تایر در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریورسال جاری اعلام کرد توانسته در این دوره نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته سود عملیاتی شرکت را ۲۰۸درصد افزایش دهد و به مبلغ یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریال دست یابد. این شرکت طی این دوره سود خالص را با افزایش ۱۷۳درصدی به یک هزار و ۱۰میلیارد ریال و سود انباشته را با رشد ۴۸درصدی به یک هزار و ۲۷۰میلیارد ریال رساند. فروش «پتایر» در این مدت به مبلغ ۴هزار و ۱۶۹میلیارد ریال رسیده است که سود ناخالص شناسایی شده از این محل به مبلغ یک هزار و ۱۳۷میلیارد ریال بالغ شده است. 

«شرکت ایران تایر» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که برای کل سال مالی جاری تولید و فروش ۲۷هزار تن را پیش بینی کرده که در ۶ماهه ابتدایی سال توانست ۵۰درصد از هدف کل سال خود را تحقق ببخشد و در عملکرد شش ماهه نیز ۱۰۰درصد هدف خود را پوشش داده است. 

این شرکت به دنبال تکمیل طرح توسعه و انتقال کارخانه به مهدی شهر سمنان دارای سه فاز است که در فاز اول ایجاد ظرفیت به میزان ۲۵هزارتن تایر رادیال سبک در سال را پیش بینی کرده و فاز دوم انتقال ظرفیت به میزان ۱۵هزار تن رادیال سواری در سال از کارخانه فعلی واقع در تهران به مهدی شهر سمنان است. در فاز سوم نیز ایجاد ظرفیت به میزان ۲۰هزار تن در سال انواع تایرهای رادیال سنگین در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر