تامین اقتصاد باشگاه‌ها با ورود به بازار سرمایه

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۹۷

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک نهاد حاکمیتی، وظایف، ماموریت‌ها و مسوولیت‌های متفاوت و گسترده‌ای دارد. مسوولیت بیش از ۵۰ فدراسیون ورزشی مدال‌آور کشور و مسوولیت‌های اجتماعی حوزه جوانان بر عهده این وزارتخانه است. در این شرایط قطعا بنگاه‌‌داری و باشگاه‌داری مانع از تخصیص بهینه انرژی و منابع وزارتخانه، به ورزش و جوانان می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به ویژه اینکه در فوتبال و به تبع باشگاه استقلال و پرسپولیس حواشی بسیار گسترده است. جلب رضایت ۴۰ تا ۵۰ میلیون هوادار با رفتارهای اجتماعی متفاوت چگونه برای یک وزارتخانه با مسوولیت‌های متفاوت و مختلف امکان‌پذیر است؟ از سوی دیگر با بحث مقابله با دلالی و فساد احتمالی و همچنین اقدام قانونی در مواجهه با شایعات گسترده فضای مجازی مربوط به این دو باشگاه روبرو هستیم. یک نگاه غلط همواره پیش روی خصوصی سازی این دو باشگاه وجود داشته و دارد اما با تمام مسائل مطرح شده واگذاری آنها به نفع کشور، اقتصاد باشگاهی و وزارت ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: کنترل فساد، کاهش زمینه دلالی و استقلال مالی این دو باشگاه و درآمدزایی، حداقل مزیت‌های عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه است. هجدهم فروردین ماه سال جاری در هیات واگذاری به ریاست دکتر فرهاد دژپسند مصوب شد این دو باشگاه از طریق عرضه سهم در بورس واگذار شوند. اما؛ وزارت ورزش معتقد به روش آزمون و خطا نیست و به دنبال انتخاب کارآمدترین روش با حداقل مشکلات احتمالی هستیم. بنابراین کمی فرآیند واگذاری زمانبر شد که البته امیدوارم در فصل پاییز فرآیند آن نهایی شود.  مسعود سلطانی فر با اشاره به تاکید وزیر اقتصاد مبنی بر تعریف جدید جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور افزود: عرضه سهام دو باشگاه پایتخت مهم‌ترین اتفاق تاریخ ورزش کشور و پر پرواز اقتصاد باشگاهی است.

 

ارسال نظر