اولین مرحله فروش اوراق سلف نفتی به مردم

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۰۹

اولین برنامه دولت برای فروش اوراق سلف نفتی به مردم با عرضه بیش از ۵۲۹ هزار بشکه نفت سنگین و به قیت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان از یکشنبه در بورس انرژی انجام می‌شود. سازمان بورس اعلام کرد اولین دور از برنامه دولت برای فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه این هفته 26 مرداد در بورس انرژی آغاز و طی آن 529 هزار 312 بشکه نفت سنگین به قیمت هر بشکه 944 هزار و 622 تومان عرضه می‌شود.

این اوراق با سررسید دو ساله بوده و حداقل و حداکثر خرید برای هر نفر یک بشکه و 20 هزار بشکه است. همچنین معاملات ثانویه این اوارق حداکثر 10 روز کاری پس از پایان دوره عرضه در ساعات 30: 8 الی 30: 12 دقیقه روزهای کاری هفته بورس انرژی آغاز خواهد شد.

در این رابطه علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی توضیح داد: این اوراق، طبق روال انتشار اوراق تامین مالی شرکت ملی نفت انجام می‌شود و با آنچه که رییس‌جمهور چهارشنبه گذشته مطرح کرده‌، متفاوت است و به آن مربوط نیست. وی افزود: با نهایی شدن الزامات حقوقی و مقررات اجرایی در قالب یک برنامه و از طریق مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

   بورس تهران 

آماده پذیره نویسی صندوق دارا دوم

از سوی دیگر معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: بورس تهران آمادگی کامل برای پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم را دارد. محمود گودرزی اظهار کرد: پس از تأسیس صندوق دارا دوم توسط وزارت نفت، بورس تهران آمادگی کامل برای پذیره‌نویسی را دارد. معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: باید امیدنامه و اساسنامه صندوق دارادوم از طریق سازمان بورس تهیه شود و چون در صندوق دارا یکم اساسنامه تدوین شده بود فرمت اساسنامه آماده است و ضمن اینکه زمان‌بر نیست و به محض اینکه صندوق تأسیس شود، فرآیند پذیرش، صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر