خبر بورس

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۵۷

مجوز فعالیت کارگزاری‌های بورس باید از انحصار خارج شود

نماینده بابل در مجلس یازدهم با انتقاد از انحصار در صدور مجوز فعالیت کارگزاری های بورس، گفت: قطعاً این انحصار باید رفع شود.

به گزارش تسنیم ، مهدی سعادتی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با بیان اینکه مجلس باید زودتر و سریع تر به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کند، گفت: مردم باور داشته باشند که ما با اراده قوی دغدغه هایشان را حل خواهیم کرد و دولت را به پای کار می آوریم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزرای اقتصاد و رئیس سازمان بورس افزود: مردم انتظارات جدی از مجلس یازدهم بابت تسهیل فضای کسب و کار و رفع انحصارات دارند، متأسفانه در 14 سال اخیر در بحث صدور مجوز کارگزاری های بورس انحصار وجود دارد از این رو مجلس باید به این مسئله ورود کند تا حل شود.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام

افراد حقیقی تا ظهر امروز هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به ملی صنایع مس ایران بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، حقیقی‌ها تا ساعت ۱۲:۳۰ حدود هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بیشتر از اشخاص حقوقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات خرد بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و بدین‌ترتیب خالص خرید حقیقی‌ها به پنج درصد از کل معاملات رسید.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «شبندر» و «شتران» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «مارون»، «ذوب» و «قثابت» معطوف بود.

 

ارسال نظر