اخبار

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۰۲

قول کاهش قیمت محصولات 2 صنعت بزرگ بورسی

معاون وزیر راه از معرفی مستأجران به بانک برای دریافت تسهیلات از ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: برای حمایت از تولید مسکن حمایتی، قیمت محصولات فولاد و سیمان کاهش می‌یابد. محمود محمودزاده گفت: جدیدترین دستور هفته گذشته رییس‌جمهور، کاهش قیمت فولاد و سیمان و خروج این دو نهاده ساختمانی از بورس برای حمایت از مسکن حمایتی با قیمت ثابت و بر مبنای قیمت سال گذشته با 20 درصد افزایش بود که تاثیری چشمگیر بر کاهش قیمت تمام شده خواهد داشت.  وی در خصوص ثبت‌نام ودیعه مسکن هم توضیح داد: نام نویسی تا پنجشنبه گذشته انجام شد و پس از پالایش‌ اطلاعات، متقاضیان واجد شرایط تا قبل از 20 مرداد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند. این مقام مسوول افزود: قیمت مسکن به وجوه مختلفی از اقتصاد وابسته بوده و تنها با افزایش تولید یا وضع مالیات کاهش نمی‌یابد. طبق آمارها تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوار بیشتربوده اما مساله کمبود در این حوزه همچنان وجود دارد. زیرا بخش عمده‌ای در توان خرید گروه‌های هدف نیست. بنابراین وزارت راه، سناریوی چند وجهی شاملِ مالیات بر خانه‌های خالی، اتمام واحدهای مسکونی مهر باقی مانده، تولید مسکن ملی و تقویت جریان تولید مسکن طراحی کرده و مشغول انجام آن است. محمودزاده ادامه داد: پیشنهادات وزارت راه در خصوص ساماندهی بازار مسکن در قالب اجاره و بازار خرید و فروش به دولت ارایه شده و در بخش اجاره دو مصوبه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها و ودیعه مسکن مصوب شد که نقش مهمی در ساماندهی بازار مسکن دارد.

اولین صندوق ETF دولتی  ۵ درصد گران شد

در پایان معاملات امروز بازار سهام ارزش ۲۰۰ واحد صندوق دارا یکم با رشدی پنج درصدی به چهار میلیون و ۷۸۵ هزار تومان رسید. در پایان معاملات بازار سهام در روز شنبه ۱۱ مرداد، ارزش هر واحد صندوق ETF دارا یکم با رشدی پنج درصدی به ۲۳ هزار و ۹۲۶ تومان رسید. بدین‌ترتیب ۲۰۰ واحد از این صندوق دولتی که در اردیبهشت ماه تنها دو میلیون تومان پذیره‌نویسی شده بود به چهار میلیون و ۷۸۵ هزار تومان رسید. در معاملات امروز دارا یکم بیش از پنج میلیون و ۴۱۲ هزار واحد از این صندوق معامله شد که ۲۸ درصد کمتر از میانگین معاملات یک ماه اخیر بوده است. همچنین خالص ارزش دارایی این سهم نیز در پایان معاملات امروز ۲۹ هزار ۴۸۷ تومان محاسبه شد که ۲۳ درصد بیشتر از قیمت پایانی این نماد بوده است. رشد پنج درصدی دارا یکم در حالی رخ داده که ارزش هر واحد از این صندوق در هفته گذشته ۹ درصد افت داشته است.

عرضه اولیه  «غکورش» جدی‌ شد

شرکت صنعت غذایی کورش با نماد «غکورش» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد تا با این اقدام سهامداران به عرضه اولیه این نماد امیدوارتر شوند. مدیریت پذیرش اوراق بهادار اعلام کرده است: با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ ۱۲ /۱۱ /۱۳۹۸ با پذیرش سهام شرکت صنعت غذایی کورش (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌ شده در مصوبه‌ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ ۱۱ / ۰۵/ ۱۳۹۹ شرکت صنعت غذایی کورش به‌ عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، گروه تولید روغن­های حیوانی و نباتی و طبقه تولید روغن‌ها و چربی­های گیاهی و حیوانی با کد صنعت «۴۲۱۴» و نماد غکورش، GHEKOUROSH در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می‌گردد.


 

ارسال نظر