اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۶۵

بانکی‌ها در صدر

شاخص بورس تهران در معاملات دیروز ۲۵ خردادماه، با کاهش ۴ هزار و ۴۸۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی رسید. به گزارش سنا، شاخص کل هم وزن با افزایش ۲۴۴۴ واحدی به کانال ۳۸۰ هزار و ۶۵۷واحدی صعود کرد، همچنین شاخص قیمت هم وزن هم با رشد ۱۶۱۵ واحدی در سطح ۲۵۱ هزار و ۴۸۵ واحدی قرار گرفت. طی امروز، شاخص بازار اول با کاهش ۱۷۴۳ واحدی در کانال ۸۹۱ هزار و ۸۱ واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم با کاهش ۱۵۴۳۱ واحدی، عدد دو میلیون و ۲۹۷ هزار و ۸۲۵ واحدی را نمایش داد. بر اساس این گزارش، گروه بانک‌ها با ۱۶ هزار و ۰۶۵ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه فراورده‌های نفتی با حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بیشترین گردش نقدینگی را تجربه کردند. به این ترتیب، امروز در یک میلیون و ۷۷۹ نوبت معاملاتی، ۱۳ میلیارد و ۸۶۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵۸ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

سود هر سهم «لابسا» دو برابر شد

شرکت آبسال در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۳۱۳ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۵۷۴ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۱۲۹ درصدی برخوردار است. شرکت آبسال با سرمایه ۳۶۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت آبسال در دوره یاد شده، مبلغ ۴۷۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۳۱۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۲۹ درصدی برخوردار است.  “لابسا “ در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲۰۶ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۵۷۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین براساس این گزارش، شرکت آبسال در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، سود هر سهم را با افزایش ۱۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته، یک هزار و ۳۴۱ ریال و سود خالص را ۴۸۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال اعلام کرده بود.

پذیرش تولوئن پتروشیمی بندرامام در بورس کالا

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کالای تولوئن تولیدی یک شرکت در بازار اصلی این بورس مورد پذیرش قرار گرفت. مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کالای تولوئن تولیدی شرکت پتروشیمی بندرامام پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و بیست و سومین جلسه هیات‌پذیریش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ ۱۰ خرداد ماه در بازار اصلی مورد پذیرش قرار گرفت.

برگزاری نمایشگاه بورس بانک و بیمه پس از کرونا

یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: در راستای همراهی با تلاشگران بخش بهداشت و سلامت کشور در مواجهه با بیماری کرونا، اخذ دیدگاه جمعی از مشارکت‌کنندگان در این رویداد و استعلام نظر رییس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه امسال برگزار نمی‌شود. رییس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: موضوع برگزاری این رویداد ابتدا در شورای مشورتی نمایشگاه مطرح شد که بر مبنای نتایج بررسی‌های صورت گرفته، توقف فرآیند برگزاری نمایشگاه در اولویت قرار گرفت. سپس این موضوع در شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (مدیران روابط عمومی ارکان و شرکت‌های تابعه سازمان) مطرح شد که اعضای این شورا نیز موافق برگزاری نمایشگاه در شرایط کنونی نبودند. وی افزود: این دیدگاه‌ها به رییس سازمان منتقل شد که ایشان نیز نظر به عدم برگزاری نمایشگاه دادند. فلاح ابراز داشت: مهم‌ترین دلیل این تصمیم شرایط اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست. این ستاد با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بدون حضور عموم مردم موافقت کرده است. این در حالی است که نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور عموم مردم برپا می‌شود. در نمایشگاه‌هایی از این دست، اصل بر رفت و آمد اشخاص و مراجعه به غرفه‌های مختلف است که این موضوع مخاطرات ناشی از بیماری کرونا را بیشتر می‌کند. وی افزود: از طرف دیگر، تعدادی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز عنوان کردند حضور حداکثری بازدیدکنندگان برای شرکت‌های حاضر در رویداد اولویت است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب کاهش مخاطب می‌شود و‌این موضوع مطلوبیت فاینکس ۲۰۲۰ را کاهش می‌دهد. مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس همچنین عنوان داشت: توجه داشته باشید در سطح بین‌المللی نیز نمایشگاه سایبوس به عنوان رویدادی بزرگ در صنعت مالی امسال برگزار نمی‌شود و این شرایط مختص کشور ما و فاینکس ۲۰۲۰ نیست. یاسر فلاح در پایان عنوان داشت: تلاش ما بر آن است که با همکاری مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه، رسالت توسعه فرهنگ سهامداری را در قالب آنلاین و در فضای مجازی به انجام رسانیم.

 

ارسال نظر