روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۵۱

 «کلر» صورت‌های مالی یکساله منتشر کرد:  شرکت کلر پارس صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۸ را منتشر کرد.

به گزارش سنا، شرکت کلر پارس در آخرین گزارش خود که مربوط به دوره مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ بود سود محقق شده هرسهم را ۲هزار و ۸۴۲ریال اعلام کرد. این شرکت در گزارش خود به رشد ۴۴درصدی سود عملیاتی سال مورد گزارش نسبت به سال مالی۱۳۹۷ اشاره کرده که به رقم یک هزار و ۱۷میلیارد ریال رسیده است. سود خالص «کلر» نیز ۹۳۰میلیارد ریال و سود انباشته آن ۹۶۰میلیارد ریال منتشر شده است. شرکت کلر پارس درخصوص برنامه‌های خود جهت تکمیل طرح‌های توسعه اعلام کرده است که در برنامه‌های شرکت افزایش ظرفیت کلر، اسید کلریدریک و سود مایع روزانه از ۵۰ تن به ۱۰۰ تن افزایش ظرفیت قرار دارد.همچنین به دنبال افزایش سودآوری و بازده سرمایه‌گذاری، توسعه دانش و فناوری اطلاعات، خودکفایی در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات در داخل شرکت، توجه به رویکردهای نوین مدیریتی و ارتقای آنها در سازمان، بهبود فرآیندهای مالی با رویکرد مدیریت و کاهش هزینه و مدیریت مصرف، افزایش راندمان تولید و بهره وری است. این شرکت با ایجاد خطوط تولید جدید برای محصولات پایین دستی کلر و آب اکسیژنه دانش بنیان، جهت تامین نیازهای داخلی در خصوص جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور و ارز آوری برای شرکت دارد. از سوی دیگر در اهداف این شرکت به افزایش ظرفیت تولید، توسعه و تنوع محصولات، توسعه و رسوخ در بازارهای داخلی و صادرات و افزایش سهم بازار اشاره شده است.

 سود 275 تومانی «درازک» به ازای هر سهم:  شرکت لابراتوارهای رازک در صورت‌های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد برای هرسهم ۲هزار و ۷۵۰ریال سود کنار گذاشت. شرکت لابراتوارهای رازک طی دوره مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸، توانسته سود عملیاتی خود را نسبت به سال مالی ۱۳۹۷ به میزان ۳۴درصد افزایش دهد و به رقم ۲هزار و ۱۴۸میلیارد ریال برسد. همچنین سود خالص را با افزایش ۵۶درصدی به مبلغ یک هزار و ۶۳۱میلیارد ریال رسید. 

این شرکت سود انباشته دوره یکساله خود را یک هزار و ۷۷۹میلیارد ریال اعلام کرده است که نسبت به سال مالی قبل خود با رشد ۱۲۹درصدی همراه شده است. همچنین سودی که برای هرسهم ساخته است با رشد ۴۸درصدی به مبلغ ۲هزار و ۷۵۰میلیارد ریال رسید. «درازک» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که تمرکز شرکت بر تامین مواد اولیه است و با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر کشور، افزایش تولید و فروش نیز جز اهداف راهبردی مدیریت است. همچنین با توجه به افزایش قابل توجه نرخ مواد اولیه برخی محصولات اقدام به اخذ افزایش قیمت از مراجع مربوطه می‌شود. این شرکت در نظر دارد با توجه به شرایط تحریمی، تمرکز خود را بر تامین مواد اولیه مورد نیاز قرار دهد و افزایش حجم تولید و فروش و نیز اصلاح ترکیب سبد محصولات با توجه به نیاز بازار جزو اهداف راهبردی مدیریت است.

 «فنورد» ۴۳۶۵ریال سود ساخت:  شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در صورت‌های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد به ازای هرسهم ۴هزار و ۳۶۵ریال سود ساخته است.

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در فعالیت سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام کرد که سود هر سهم را به مبلغ ۴هزار و ۳۶۵ریال رسانده است و سود انباشته این شرکت به ۷۲۴میلیارد ریال رسید.

«فنورد» در این گزارش سود عملیاتی را ۷۴۶میلیارد ریال و سود خالص را ۶۲۸میلیارد ریال اعلام کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که قصد دارد تولید ۱۴۰هزار تن ورق و ۱۲۵هزار تن شمش فولادی داشته باشد و فروش ۱۴۰هزار تن ورق در سال۱۳۹۹ را محقق سازد.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰اسفند۱۳۹۹ دارد به افزایش بسیار شدید در نرخ مواد اولیه با توجه به بالا رفتن نرخ دلار اشاره کرده است. همچنین با توجه به ثابت بودن نرخ بهره و عدم دریافت تسهیلات اضافی هزینه بهره ثابت خواهد بود. «فنورد» تولید ۱۴۰هزار تن ورق و فروش آن در صورت شرایط مساعد بازار را یکی از سایر برنامه‌های با اهمیت شرکت در دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرده است و با توجه به مصوبات مجمع عمومی و جلسات هیات‌مدیره شرکت در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ موفق به فروش ماشین آلات نورد عریض به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال شد که در همان زمان به استحضار سازمان بورس اوراق بهادار و سهامداران رسید. از سوی دیگر زمان تحویل این ماشین‌آلات در سال ۱۳۹۹ است. بنابراین درآمد و سود و زیان ناشی از این عملیات در سال جاری منظور می‌شود. همچنین با توجه به وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا در کشور ایران و افزایش فشارهای بین‌المللی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن به نظر می‌رسد که در سال ۱۳۹۹ کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

 

ارسال نظر