انتقال پول از سپرده بانکی به بورس

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۷۶۵

بهار نیز با تاکید بر اینکه با تشویق اطرافیان وارد بازار سرمایه شده است، اظهار کرد: ‌یکی از دلایلی که وارد بورس شدم اطرافیانم بودند که یک سالی بود که وارد بورس شده بودند و پیش از این هم بارها پیشنهاد کرده بودند که وارد بورس شوم اما به دلایلی تمایل نشان ندادم. یکی از دلایل هم عدم شناخت از بورس بود و واقعا اعداد و ارقام را درک نمی‌کردم. دو هفته پیش برادرم اصرار کرد که پولم را از بانک که سود زیادی ندارد به بورس منتقل کنم. یک هفته است که مبلغ ۱۰ میلیون تومان وارد بورس کردم که تاکنون یک و نیم میلیون تومان سود کسب کردم و قطعا این بازار نسبت به بانک جذابیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: برای دریافت کد بورس بعد از ثبت نام در سجام باید به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کردم که دو روز متوالی مراجعه کردم زیرا بسیار شلوغ بود. یک بار هم سیستم سجام قطع بود که خلاصه بعد از سه روز توانستم احراز هویت کنم اما کد بورسی توسط کارگزاری بعد 5 روز فعال شد که این باعث شد عرضه اولیه شستا را از دست بدهم.

بهار درمورد اینکه دانشی از بازار سرمایه دارد یا خیر، توضیح داد: شخصا هیچ دانشی از بورس نداشتم و ندارم و بیشتر بر مبنای سیگنال اطرافیانم دست به خرید زدم. اما حدود یک هفته است که مطالب آموزشی یکی از کارشناسان بازار سرمایه را دنبال می‌کنم و در حال آشنایی با تابلوی بورس هستم. بنابراین فعلا شخصا خرید فروش را انجام می‌دهم. فعلا آشنایی زیادی با صندوق‌ها ندارم و کمی هم اطلاع‌رسانی در این حوزه کم است و نمی‌دانم خرید و فورش شخصی بهتر است یا مراجعه به صندوق‌ها.

 

ارسال نظر