روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۴۲۰

سرمایه‌گذاری  ۱۵ هزار میلیاردی  ایمیدرو

ایمیدرو سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر، فولاد خوزستان و چادرملو را صرف توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش بورس‌پرس، براساس آمارهای رسمی سال گذشته، سهم فلزات و کانی‌های فلزی از بورس ۲۲‌ درصد و سهم این بخش از کل سود بورس ۳۶ درصد اعلام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد درحالی سهم سود توزیع نشده در کل بورس ۳۷ درصد از کل میزان سود سالانه است که سود توزیع نشده در بخش فلزات اساسی و کانی‌های فلزی ۴۹ درصد از میزان کل سود بود. اتخاذ سیاست ایمیدرو مبنی بر توزیع نشدن سود در شرکت‌های بزرگ فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر، فولاد خوزستان و چادرملو و سرمایه‌گذاری مجدد در آنها از محل سود از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سال گذشته بود. به این ترتیب ۱۵ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌های فوق صرف توسعه شد که از این مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان متعلق به فولاد مبارکه، ۴.۶ هزار میلیارد تومان به ملی مس و بقیه مربوط به دیگر شرکت‌ها بود.

آمار عجیب تزریق  نقدینگی حقیقی‌ها  به  بازار

بررسی تزریق نقدینگی حقیقی‌ها به بازار و ارزش کل معاملات در نخستین ماه سال حکایت از آمار عجیب و رشد قابل توجه نسبت به ۱۲ ماه سال گذشته دارد. به گزارش بورس پرس، با آغاز سال جاری و روند معاملات، شاخص بورس با سپری کردن نخستین ماه از سال جاری و ثبت رکوردهای پیاپی با رشد 34.5 درصدی نسبت به آخرین روز کاری اسفند گذشته به رقم 690 هزار و 37 واحد رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد خالص ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار در سال گذشته حدوده 31 هزار میلیارد بوده در حالی که در فروردین ماه بیش از 19 هزار میلیارد تومان نقدینگی (معادل 61 درصد کل نقدینگی سال قبل) به بورس وارد شده است. همچنین ارزش کل معاملات سال گذشته بالغ بر 620 هزار میلیارد بوده اما در فروردین بیش از 125 هزار میلیارد (معادل 20 درصد کل معاملات) ارزش معاملات ثبت شده است.

عرضه سهام ۱۰ شرکت  توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از برنامه عرضه اولیه حدود ۱۰ شرکت جدید در بورس خبر داد . به گزارش فارس، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: حدود 10 شرکت‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در صف ورود به بورس هستند و تاکنون نیز عمده شرکت‌های این ستاد وارد بورس شده‌اند و مابقی هم درحال آماده‌سازی برای حضور در بورس هستند. وی ادامه داد: تمامی کارهای مطالعاتی و تدارکاتی ورود شرکت‌ها به بورس انجام شده و این ظرفیت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد.

 

ارسال نظر