روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۰۳

  سود ۱۰۰۵ریالی «ساوه» برای هرسهم: شرکت سیمان ساوه توانست برای هر سهم سود یک هزار و ۵ریالی محقق کند.

به گزارش سنا، شرکت سیمان ساوه در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرد سود عملیاتی را ۷۵۰میلیارد ریال و سود خالص را ۶۵۳میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین سود انباشته ۷۸۶میلیارد ریال منتشر شده است.

«ساوه» در گزارش منتشر شده خود فروش این دوره را ۹۷۰هزار و ۷۵۳تن به ارزش یک هزار و ۷۷۵میلیارد ریال اعلام کرد که از این محل سود ناخالص را ۸۱۹میلیارد ریال محاسبه کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که قصد حفظ مقدار فروش و افزایش نرخ صادرات محصولات و همچنین حفظ بازارهای داخلی و صادراتی را دارد. «ساوه» در برنامه‌های خود به تولید و فروش محصولات جدید جهت کاهش قیمت تمام شده اشاره دارد.

گفتنی است؛ در برآوردی که این شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ دارد افزایش عوامل بهای تمام‌شده با توجه به نوسانات نرخ را  ارز، افزایش دستمزد سالانه و سایر هزینه‌ها را پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این «ساوه» به نرخ حامل‌های انرژی که مازوت و برق است اشاره و نرخ آن را مشابه سال گذشته محاسبه کرده است. این شرکت جهت تامین نقدینگی مورد نیاز خود اخذ تسهیلات از سیستم بانکی را در دستور کار دارد.

  رشد پرتفوی بورسی «وآتی» در یک سال:  گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه از رشد ۲۴هزار و ۲۰۵میلیارد و ۲۸۰میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد.

گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با انتشار اطلاعیه ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ اعلام کرد: سود هرسهم در یک سال با رشد ۲۰۰درصدی نسبت به سال مالی گذشته به مبلغ ۸۸۰ریال رسید.

این شرکت سود عملیاتی سال مالی مورد گزارش را با رشد ۱۹۹درصدی مبلغ ۳هزار و ۹۷۱میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۲۰۰درصدی مبلغ ۳هزار و ۹۶۰میلیارد ریال اعلام کرد. در این گزارش سود انباشته در پایان دوره نیز به ۶هزار و ۱۳میلیارد ریال با رشد ۹۹درصدی به ثبت رسیده است. در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، «وآتی» با رشد ۲۴هزار و ۲۰۵میلیارد و ۲۸۰میلیون ریالی همراه شده است. این شرکت در پرتفوی بورسی خود اعلام کرد که بهای تمام شده آن با رشد ۶۷۱میلیارد و ۲۷۱میلیون ریالی به ۳هزار و ۲۳۱میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار این پرتفوی با افزایش ۲۰هزار و ۲۹۴میلیارد ریالی به ۲۷هزار و ۴۳۷میلیارد ریال بالغ شده است. در یک سال مالی این شرکت ارزش واگذاری‌های خود را ۴هزار و ۶۱میلیارد ریال اعلام کرد که از این محل به سود ۴۸۷میلیارد ریالی دست یافته است. علاوه بر این «وآتی» کل مبلغ بهای تمام‌شده شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس را ۲هزار و ۲۳۶میلیارد ریال منتشر شده است. این شرکت در تشریح اهداف خود اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های میان مدت و صنایع استراتژیک پرتفوی داشته باشد و بهای تمام شده کل پرتفوی بورسی را به حدود ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ارزش روز به حدود ۳۲هزار میلیارد ریال برساند. همچنین به دنبال انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته است و قصد واگذاری سهام شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از طریق عرضه در فرابورس را دارد.

  «زماهان» یک‌ساله ۴۴۰ریال سود ساخت: شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در سال مالی منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ توانسته برای هرسهم ۴۴۰ریال سود تقسیم کند.

شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در یکسال مالی خود توانسته سود خالص خود را ۵۳۵ درصد افزایش دهد و به رقم ۱۷۵ میلیارد ریال دست یابد. این شرکت سود عملیاتی خود را با افزایش ۵۵۰ درصدی به ۱۹۶ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۴۲۶ درصدی به ۱۸۶ میلیارد ریال رسانده است. «زماهان» در این دوره سود هرسهم را با رشد ۵۳۸ درصدی از مبلغ ۶۹ ریالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۹۷ به مبلع ۴۴۰ ریال رسانده است. این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در سال مالی آتی مقدار ۴۲میلیون و ۱۲۵هزار و ۹۳۸ قطعه جوجه یک روزه تولید می‌کند که از این مقدار ۳میلیون و ۶۱۹هزار و ۸۲۰ قطعه برای تولید ۵هزار تن گوشت مرغ مشارکتی در زنجیره تولید استفاده خواهد شد و طی نامه شفاف‌سازی با مبنی بر فروش تخم مرغ نطفه‌دار به جای جوجه در فصل زمستان به دلایل مشروح در نامه فوق با توجه به تعداد فروش واقعی در دی و بهمن و برآورد فروش در اسفند ماه خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی فروش سه ماه ابتدای سال مالی برابر ۱۲میلیون و ۳۰۰ هزار تخم‌مرغ و معادل ۹میلیون و ۸۰۰هزار جوجه یک روزه گوشتی خواهد بود که لازم به توضیح است طبق برنامه قبلی اعلام شده فروش تخم‌مرغ به جای جوجه فقط در فصل زمستان به دلایل ذکر شده انجام خواهد گرفت و برای تداوم آن برنامه‌ای در دست نیست. برای ۹ ماه آتی بهار تا آذر برنامه برای فروش جوجه یک‌روزه گوشتی است.

 

ارسال نظر