علت اختلاف انتشار اطلاعات TSETMC و کارگزاری‌ها اعلام شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۰۰

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران علت اختلاف در انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت‌های OMS و کارگزاری‌ها را اعلام کرد و حل این موضوع  را تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بورس پرس، روح‌الله دهقان درباره مشکل روزهای اخیر سامانه معاملات که با اختلاف در زمان انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت‌های ارایه خدمات آنلاین (OMS) موجب بروز مشکلات شده و با درخواست دبیرکل کانون کارگزاران برای رفع این مشکل همراه بوده توضیح داد: این موضوع ناشی از دو تفاوت است که موجب می‌شود بخش گلوگاه انتشار پیام‌ها قادر به عملیات عادی نباشد.

وی ادامه داد: اولین عامل و تفاوت ناشی از این است که شرکت‌های ارایه خدمات آنلاین به کارگزاری‌ها بر خلاف TSETMC، عمق بیشتری از بازار و سفارش‌های خرید و فروش را نشان می‌دهند که منجر به حجم فوق‌العاده زیادی از پیام‌ها و در نتیجه باعث تاخیر در دریافت اطلاعات می‌شود .

این مقام مسوول افزود: تفاوت دوم هم این است که در دو ماه گذشته روی سایت TSETMC اقدامات بهبودی انجام شده و می‌شود تا مانند چند ماه پیش، دیگر خبری از قطع گاه به گاه سامانه نباشد .

دهقان تاکید کرد: بنابراین اختلاف در انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت‌های OMS و کارگزاری‌ها به معنای اختلال در هسته معاملات نیست. با این حال اقداماتی برای حل مشکل انجام شده و انتظار می‌رود تا پایان سال، مشکل تاخیر در گلوگاه انتشار اطلاعات برطرف شود.

وی در برابر این سوال که در بازار سرمایه ایران چند شرکت OMS فعالیت دارند و چه تعداد شرکت کارگزاری دارای بیشترین سهم معاملات آنلاین است به بورس پرس توضیح داد: در حال حاضر 10 شرکت نرم افزاری فعال بوده و چند شرکت هم آماده ورود به این عرصه هستند. در این میان چهار شرکت کارگزاری مفید، آگاه، مبین سرمایه و فارابی 80 درصد معاملات آنلاین بازار سهام را به عهده دارند.

 

ارسال نظر