رشد شاخص کل تداوم یافت

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۲۳

گروه بورس|

در پایان معاملات روز گذشته در بورس تهران شاخص کل این بازار به میزان 13 هزار و 745 واحد رشد کرد و به سطح 529 هزار و 329 واحد رسید. در این روز قدرت تقاضا در بازار سهام سبب شد تا ارزش بورس تهران به حدود هزار و 926 هزار میلیارد تومان برسد.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز دوشنبه اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۶۶۴ واحد افزایش معادل ۲.۶۷ درصد به ۱۴۱ هزار و ۱۰۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۴۶۹ واحد رشد معادل ۲.۵۶ درصد به ۱۷۸ هزار و ۸۳۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۹۷۴ واحد افزایش، معادل ۲.۵۶ درصد به ۱۱۹ هزار و ۹۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۷۲۱۳ واحد کاهش، معادل ۲.۶۵ درصد به ۶۶۷ هزار و ۵۲۹ واحد، شاخص بازار اول با ۸۵۱۰ واحد افزایش معادل ۲.۳۵ درصد به ۳۷۰ هزار و ۵۹۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴۵۷۶ واحد رشد معادل ۳.۱۳ درصد، به یک هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

از سویی دیگر دیروز ۷ نماد « فارس با ۱۶۰۹ واحد، فولاد با ۴۳۰ واحد، اخابر با ۴۲۳ واحد، همراه با ۴۱۸ واحد، فملی با ۴۱۵ واحد، خودرو با ۳۸۸ واحد و رمپنا با ۳۵۸ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز در این روز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «کانی غیرفلزی با ۱۷۴۹ واحد صعود معادل ۵.۶۳ درصد به ۳۲ هزار و ۸۱۱ واحد، محصولات کاغذ با ۶۴۸۱ واحد افزایش معادل ۴.۵۴ درصد به ۱۴۹ هزار ۲۱۹ واحد، رادیویی ۱۶۱ واحد رشد معادل ۴.۳۵ درصد به ۳ هزار و ۸۶۳ واحد، محصولات فلزی ۷۴۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۲۲ درصد به ۱۸۳ هزار و ۱۱۴ واحد، خودرو با ۳۲۰۹ واحد رشد، معادل ۴.۱۸ درصد به ۷۹ هزار و ۹۶۶ واحد، زراعت با ۵۰۳۸ واحد رشد معادل ۴.۱۳ درصد به ۱۲۷ هزار و ۱۴۴ واحد، مواد دارویی با ۲۹۸۸ واحد رشد معادل ۴.۱۱۱ درصد به ۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته در بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «کاذر، کگاز، دزهراوی، شفا، کبافق، کفرا و فسرب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کدما، ثامان، ثاباد، به سویچ، خفنر، کسعدی و فخوز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه بورس، در ۸۱۵ میلیون و ۱۲۲ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در پایان معاملات روز قبل در فرابورس ایران نیز شاخص کل 109 واحد رشد کرد و به رقم 6 هزار و 784 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 399 هزار میلیارد بالغ شد.

معامله‌گران در فرابورس دیروز بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 461 هزار نوبت معامله و به ارزش 2572 میلیارد تومان داد و ستد کردند که با این حساب مجموع معاملات بورس و فرابورس ایران به حدود 8 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم قابل توجه به عنوان نقدینگی در گردش برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است.

در روز گذشته نمادهای فرابورس، مادیران، ذوب‌آهن، توسعه مالی مهر آیندگان و سمگا همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند و نمادهای نیروی برق دماوند و پتروشیمی مارون در کاهش شاخص فرابورس موثر بوده‌اند.

 

ارسال نظر