روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۶۸

   پیشنهاد افزایش سرمایه 794 درصدی «سبزوا»:  هیات‌مدیره شرکت سیمان لار سبزوار پیشنهاد افزایش سرمایه 4 هزار و 757 میلیارد و 384 میلیون ریالی، معادل 794 درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. به گزارش سنا، شرکت سیمان لار سبزوار عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 599 میلیارد و 425 میلیون ریال به 5 هزار و 356 میلیارد و 809 میلیون ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «سبزوا» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ 27 بهمن ماه 1398 به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

   سود هر سهم «ساینا» 208 درصد افزایش یافت:  شرکت صنایع بهداشتی ساینا در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲ هزار ۶۱۵ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۸۵۰ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۲۰۸ درصدی برخوردار است. شرکت صنایع بهداشتی ساینا با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت صنایع بهداشتی ساینا در دوره یاد شده، مبلغ ۲۶۱ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۶۱۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۲۰۸ درصدی برخوردار است. شرکت صنایع بهداشتی ساینا افزایش ۷۵ درصدی در فروش را از جمله دلایل افزایش سود هر سهم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته اعلام کرده است. این شرکت فرابورسی، سود انباشته پایان سال را با افزایش ۲۴۸ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۳۲۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال اعلام کرده است. «ساینا» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۸۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۸۵۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

   سود ۱۱۴۸ریالی «خدیزل» در ۹ماه:  شرکت بهمن دیزل در صورت‌های مالی ۹ماهه از پوشش سود یک هزار و ۱۴۸ریالی برای هرسهم خبر داد. شرکت بهمن دیزل با رشد ۴۰۸درصدی توانست در ۹ماهه سال مالی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سود هرسهم را به یک هزار و ۱۴۸ریال برساند و سود انباشته شرکت نیز به ۲هزار و۵۹۷میلیارد ریال بالغ شد. این شرکت سود عملیاتی دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ را یک هزار و ۵۷۰میلیارد ریال و سود خالص را یک هزار و ۱۴۷میلیارد ریال اعلام کرد. «خدیزل» در فعالیت ۹ماهه خود ۷۲۱دستگاه کامیون و مینی بوس را به ارزش ۳هزار و ۲۷۱میلیارد ریال فروخته است و از این محل سود ناخالص یک هزار و۸۴۲میلیارد ریال شناسایی کرده است. این شرکت برای ۳ماهه چهارم سال مالی خود پیش بینی فروش ۶۱۵دستگاه را به ارزش ۵هزار و ۸۰۹میلیارد ریال دارد و برای ۳ماهه اول سال مالی آینده پیش بینی کرده است که ۳۳۴دستگاه کامیون و مینی بوس را به ارزش یک هزار و ۲۵۵میلیارد ریال به فروش می‌رساند. «خدیزل» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که قصد دارد تولید محصولات و کاربری‌های جدید را در برنامه‌های اصلی شرکت قرار دهد و همچنین افزایش سهم بازار کامیون و کامیونت با فروش محصولات با قیمت‌های رقابتی شرکت‌های مشابه را در دستور کار خود قرار دهد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به حذف ارز با نرخ آزاد جهت خرید مواد خارجی خودرو و همچنین امکان تحریم‌های جدید سیاسی و اقتصادی در سال ۱۳۹۸، باعث افزایش قیمت تمام شده محصول شده است.

   «ستران» ۱۳۳ریال سود تلفیقی ساخت: شرکت سیمان تهران در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه تلفیقی خود اعلام کرد برای هرسهم ۱۳۳ریال سود ساخته است. شرکت سیمان تهران در گزارش تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرد که سود عملیاتی به ۷۵۰میلیارد ریال و سود خالص نیز به ۲۶۰میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود انباشته شرکت بالغ بر ۱۵۹میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از زیان ۵۷میلیارد ریالی خارج شده است. «ستران» در گزارش منتشر شده خود سود هرسهم شرکت اصلی را ۴۹ریال اعلام کرد و سود تلفیقی را ۱۳۳ریال اعلام کرده است. این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش شامل افزایش میزان تولید با استفاده حداکثری ظرفیت ماشین آلات است. همچنین حفظ و گسترش سهم خود از بازار فروش و افزایش کیفیت محصولات تولیدی را در دستور کار خود دارد و به دنبال تنظیم بازار و کنترل نرخ فروش و افزایش رضایتمندی مشتریان است «ستران» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرد که نرخ فروش محصولات بر مبنای متوسط نرخ فروش سیمان ارسالی انجمن کارفرمایان سیمان پیش بینی شده است. علاوه بر این نرخ مواد اولیه مورد نظر با ۱۸درصد افزایش نسبت به دوره گذشته در نظر گرفته شده است. این شرکت در دوره مورد گزارش تعداد یک میلیون و ۴۳۷هزار و ۵۷۵ سهم از سهام شرکت سیمان هگمتان را خریداری و تعداد ۱۰میلیون و ۵۸۳هزار و ۴۵۱ سهم از سهام سیمان هگمتان و همچنین تعداد یک میلیون و ۴۲۶هزار و ۴۲۰ سهم از سهام شرکت سیمان ایلام را واگذار کرده است.

 

ارسال نظر