روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۵۹

   گزارش ۹ماهه «خوساز» با زیان ۲۵ریالی منتشر شد:  شرکت صنعتی محورسازان ایران‌خودرو در آخرین گزارش خود که مربوط به فعالیت ۹ماهه بود، از زیان ۲۵ریالی خبر داد.

به گزارش سنا، شرکت صنعتی محورسازان ایران‌خودرو در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه زیان عملیاتی را ۳۱میلیارد و۶۶۳میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۶۲درصد افزایش یافته است. همچنین زیان خالص شرکت به ۲۷میلیارد و ۴۴۶میلیون ریال و زیان انباشته با افت ۱۵درصدی به مبلغ ۲۱۰میلیارد ریال رسید. با توجه به تصمیم هیات‌مدیره مبنی بر افزایش سهم تولید شرکت از سبد محصولات ایران‌خودرو و همچنین سایر اقدامات لازم جهت برون رفت از شرایط فعلی، پیگیری‌های شرکت مبنی بر افزایش تعدیل نرخ فروش محصولات و داخل‌سازی بخشی از قطعات و... در دست اقدام است. «خوساز» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در‌خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که به دنبال تعریف پروژه‌های جدید به منظور افزایش سبد محصولات است. علاوه بر این قصد دارد تعریف پروژه SBU به منظور کنترل و کاهش هزینه‌های سازمان و ایجاد بستر مناسب در جهت اخذ گرید A ساپکو داشته باشد. اجرای سیستم خودکنترلی، بازنگری کلی فرآیندهای سازمان با هدف کاهش فعالیت‌های موازی و افزایش بهره‌وری و توسعه‌باورها و نگرش‌های کارکنان در سطوح مختلف به عنوان طراح و سازنده اکسل‌های خودروهای سبک از سایر برنامه‌های با اهمیت این شرکت است. «خوساز» در راستای اصلاح ساختار سازمانی به دنبال ایجاد ارتباطات مناسب درون سازمانی و چابک‌سازی سازمان است تا اصلاح ساختار مالی در جهت بهینه کردن گزارش‌ها و استفاده از دارایی را عملیاتی کند.

   سود 256 ریالی «فرآور» در 9 ماه:  شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه، سود هر سهم را ۲۵۶ریال اعلام کرد. شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در گزارش ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ سود انباشته این دوره را ۷۴۴میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۷درصد افزایش یافته است. همچنین سود عملیاتی نیز با کاهش ۵۳درصدی به ۱۵۹میلیارد و ۲۹۹میلیون ریال و سود خالص با کاهش ۴۸درصدی به ۱۶۸میلیارد و ۸۹۶میلیون ریال رسید. این شرکت سود هرسهم طی دوره مورد گزارش را در حالی ۲۵۶ریال اعلام کرده که نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته ۹۱درصد کاهش یافته است. همچنین نسبت به دوره ۶ماهه نیز از مبلغ یک هزار و ۷۵۴ریالی به مبلغ ۲۵۶ریال کاهش یافته است که دلیل آن افزایش سرمایه شرکت بوده است. در اهداف و برنامه‌های اعلام شده «فرآور» در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام شده است که شرکت براساس برنامه اعلامی پیش‌بینی شده از ۸هزار تن شمش تولیدی حدود ۷۵۰۰تن را به فروش می‌رساند. از سوی دیگر در ۳ماهه پایانی مقدار ۳۰۰۰تن فروش صادراتی و ۲۱۸۸تن فروش داخلی برآورد شده است؛ از فروش خارجی حواله مربوطه به شرکت حق العمل کار واگذار شده و شرکت برای فروش داخلی هم در حال رایزنی و توافقات نهایی است. «فرآور» در تاریخ ۲۶آذر۱۳۹۸ با توجه به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه ۴۵۰درصدی را به تصویب رساند و در حال طی کردن مراحل ثبتی است.

   22 تومان سود حاصل از واگذاری در «وپترو»:  شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در صورت وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس از رشد ۵هزار و ۵۷۹میلیارد ریالی خبر داد. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این اطلاعیه سود محقق شده هرسهم برای دوره ۶ماهه مبلغ ۹۴ریال اعلام شده است. «وپترو» در این گزارش سود عملیاتی را ۳۳میلیارد و ۸۱۴میلیون ریال، سود خالص را ۱۷۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۲۱۵میلیارد ریال منتشر کرد. این شرکت در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۵هزار و ۵۷۹میلیارد ریالی خبر داد . همچنین بهای تمام شده این شرکت در پرتفوی منتشر شده با افزایش ۲۹۰میلیارد ریالی به یک هزار و ۴۳۹میلیارد ریال رسید. ارزش بازار این شرکت در پرتفوی بورسی نیز با افزایش یک هزار و۵۰۱میلیارد ریالی به ۷هزار و ۱۹میلیارد ریال بالغ شده است. «وپترو» طی دوره مالی مورد گزارش مبلغ سهام واگذار شده را ۵۱۰میلیارد و ۴۶۱میلیارد ریال اعلام کرد که سود این واگذاری‌ها به ۲۲۱میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال بالغ شده است. این شرکت سهام خریداری شده در بورس طی این دوره را ۵۷۹میلیارد و ۵۱۲میلیون ریال منتشر کرد. اهداف و برنامه‌های تدوین شده این شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی شامل اصلاح ساختار مالی شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه، پیگیری مستمر وصول مطالبات و اصلاح سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت اصلی است که «وپترو» با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تامین مالی در برنامه‌های خود قرار داده است.این شرکت در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی برای دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱اردیبهشت۱۳۹۹ دارد به استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در جهت تامین مالی اشاره دارد که تاکید آن روی افزایش سرمایه و انتشار اوراق بدهی است.

 

ارسال نظر