روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۹۴

 مجوز افزایش سرمایه «شبریز» صادر شد: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۱۵۷ درصدی شرکت پالایش نفت تبریز از محل اندوخته طرح و توسعه موافقت کرد.

به گزارش سنا، افزایش سرمایه ۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریالی شرکت پالایش نفت تبریز از مبلغ ۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد.افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت تبریز به منظور اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام خواهد بود.بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «شبریز» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۱۴ درصدی «چکاپا»:  هیات‌مدیره گروه صنایع کاغذ پارس پیشنهاد افزایش سرمایه ۷ هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریالی، معادل ۳۱۴ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد.گروه صنایع کاغذ پارس عنوان کرده است افزایش سرمایه از مبلغ ۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال به ۹ هزار و ۷۵۸ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال دارد.بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «چکاپا» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.

بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 سرمایه «حریل» افزایش می‌یابد:  سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۷۰ درصدی شرکت ریل پرداز سیر از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد.

افزایش سرمایه یک هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریالی شرکت ریل پرداز سیر از مبلغ یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه شرکت ریل پرداز سیر به منظور اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۱۵ اردی‌بهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی) خواهد بود.

بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «حریل» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 «کچاد» ۹ماهه ۷۷۶ریال سود به ازای هرسهم ساخت:  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گزارش ۹ماهه منتشر شده اعلام کرد که به ازای هرسهم ۷۷۶ریال سود ساخته است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در صورت‌های مالی منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ سود عملیاتی ۹ماهه خود را ۳۴هزار و ۲۸میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۶۰درصد افزایش یافته است.

این شرکت سود خالص را برای مدت مورد گزارش ۳۴هزار و ۱۴۹میلیارد ریال و سود انباشته را ۳۸هزار و ۵۹۱میلیارد ریال منتشر کرده که به ترتیب با رشد ۵۵ و ۳۳درصدی همراه شده است.

«کچاد»، در ۹ماه توانسته ۶ میلیون و ۶۳۹هزار و ۴۵۰تن انواع محصولات خود را به مبلغ ۶۹هزار و ۹۴۹میلیارد ریال به فروش برساند و از این محل سود ناخالص ۳۴هزار و ۳۱۶میلیارد ریالی شناسایی کند.این شرکت برای دوره ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ پیش بینی کرده است که ۲۵میلیون و ۹۴۲هزار تن از محصولات خود را به مبلغ ۲۵هزار و ۹۴۲میلیارد ریال به فروش برساند. در اهداف و برنامه‌های این شرکت اعلام شده است که «کچاد»  قصد دارد در سال ۱۳۹۸ برنامه تولید کنسانتره‌تر خود را به میزان ۹ میلیون و ۱۰۰ هزارتن برساند. همچنین تولید ۵۰۰ هزار تن محصول سنگ آهن دانه بندی، تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله، تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و تولید یک میلیون تن شمش فولاد را در برنامه‌های خود قرار داده است.

این شرکت در سال ۱۳۹۸ فروش ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کنسانتره‌تر (معادل ۵ میلیون و ۶۸ هزارتن کنسانتره خشک) فروش ۳۷۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، فروش ۴۰ هزار تن آهن اسفنجی و فروش یک میلیون تن شمش فولاد را هدف‌گذاری کرده است. از مجموع تولید کنسانتره‌تر تولیدی در سال۱۳۹۸، مقدار ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تن، به همراه ۲۰۰هزار تن کنسانتره بازیافتی خریداری جهت تولید گندله به کارخانه گندله منتقـل و از مجمـوع ۳ میلیـون و ۷۰۰ هزار تن گندله تولیدی، یک میلیـون و ۷۵۰ تن برای تولید آهن اسفنجی به کارخانه آهن اسفنجی انتقـال می‌یابد که عمده آن تولید آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۸، برای تولید شمش فولاد در کارخانه فولاد مصرف می‌شود و برق تولیدی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شرکت مطابق تعرفه‌های وزارت نیرو یا در قالب قراردادهای دوجانبه به شرکت مدیریت برق کشور فروخته می‌شود.

 

ارسال نظر