روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۱۶

  سود ۶۰۴ریالی «کگاز» به ازای هرسهم:  شرکت شیشه و گاز در صورت‌های مالی ۹ماهه از پوشش سود ۶۰۴ریالی هرسهم خبر داد.

به گزارش سنا، شرکت شیشه و گاز سود عملیاتی خود در دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ را ۲۴۴میلیارد و ۹۷۴میلیون ریال و سود خالص را ۲۱۷میلیارد و ۸۷۰میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۱۵ و ۹۹درصد همراه شده است.

«کگاز» در این گزارش، سود انباشته را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴درصدی مبلغ ۳۲۹میلیارد و ۵۴۷میلیون ریال اعلام کرد.

شرکت شیشه وگاز برای پیشبرد اهداف خود بعد از تثبیت فاز تولید و بالا بردن سطح کیفیت خود، درحال اجرای پروژه فاز۲و۳ است و جهت تامین بازار فروش بخش عمده از محصولات خود را صادر می‌کند.

این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در نظر دارد سهم صادرات خود را در بازار کشور همسایه و همچنین سهم خود را در بازار داخلی حفظ کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه در پایان سال با افزایش نسبی در حدود ۳۰درصدی دستمزد مواجه است و این امر باعث افزایش بهای تمام شده می‌شود، بنابراین شرکت نیز سیاست افزایش نرخ را با توجه به افزایش بهای تمام شده دنبال می‌کند. این شرکت با توجه به تولید و فروش خوب محصولات نیاز به تسهیلات نداشته و اقدام به پرداخت تسهیلات خود کرده اما جهت پروژه فاز۲ اقدام به اخذ تسهیلات کرد و توانسته بخش زیادی از ماشین آلات پروژه فاز (۲) را وارد شرکت کند.

     سود ۵۶ریالی برای هرسهم «چکاوه»:  شرکت صنایع کاغذسازی کاوه در صورت‌های مالی ۹ماهه سود هر سهم را ۵۶ریال اعلام کرد.

به گزارش سنا، شرکت صنایع کاغذسازی کاوه در اطلاعیه منتشر شده خود اعلام کرد که سود عملیاتی شرکت به ۱۳میلیارد و ۱۶۰میلیون ریال و سود خالص آن نیز به ۱۳میلیارد و ۹۸۴میلیون ریال رسید.

همچنین زیان انباشته در دوره ۹ماهه نیز به ۱۹۴میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۷درصد افزایش یافته است.این شرکت در گزارش منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ سود هرسهم را ۵۶ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته افزایشی شده است.

«چکاوه» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که شرکت صنایع کاغذسازی کاوه در صنعت سلولزی با تولید انواع کاغذ بسته‌بندی شامل کاغذ قهوه‌ای، کاغذ تست لاینر، کاغذ فلوتینگ از ضایعات بازیافتی کاغذ و کارتن (آخال) فعالیت دارد.

این شرکت به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی، حداقل نوسان کیفی و پایبندی به اصول مشتری مدارانه در بازار کاغذهای بسته‌بندی شناخته شده است. این شرکت با ظرفیت عملی ۲۷هزار و ۸۴۴تن در سال تا سال۹۴ که آمار تقریبا دقیقی از حجم تولید انواع کاغذ بسته‌بندی وجود داشته در حدود سهم ۴/۵ درصدی در تولید انواع کاغذ بسته‌بندی کشور را در اختیار داشته که اگر محدود‌تر به این آمارها توجه کنیم سهم تولید این شرکت در تامین کاغذ قهوه‌ای به رقمی ۹ درصد بالغ می‌شود، اما از اواخر سال۱۳۹۴ و با به بهره‌برداری رسیدن ظرفیت‌های جدید و بزرگ تولید انواع کاغذ بسته‌بندی در اقصی ‌نقاط کشور قطعا سهم از تولید کاغذ کشور تنزل یافته و به دلیل اینکه هنوز آمارهای رسمی دقیق و مورد تایید نهادهای ذی‌ربط وجود ندارد امکان اعلام دقیق سهم شرکت وجود ندارد.شایان ذکر است؛ با توجه به پروژه بازسازی و نوسازی اجرا شده در شرکت که در اوایل سال۱۳۹۶ به بهره‌برداری اولیه رسیده و سبد محصولات شرکت افزایش یافت اعلام این سهم باید با دقت بیشتری صورت پذیرد. همچنین در توضیحات ارایه شده هدف شرکت برای سال۱۳۹۹ دستیابی فروش مقداری حدوداً ۵هزار و ۶۰۰تن کاغذ قهوه‌ای ۱۱۵گرمی، ۸هزار و ۴۲۹تن کاغذ فلوتینگ و ۱۴هزار تن کاغذ تست‌لاینر و در مجموع ۲۸هزار و ۲۹تن انواع کاغذ است.

 

ارسال نظر