سبزپوشی در انتظار بازار سرمایه

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۶۱۱۷۵

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه افزایش قیمت و تورم در بازار‌های جهانی شرایط را برای سرمایه‌گذاری در بورس مناسب کرده است.

محمدرضا سرافراز در خصوص روند بازار در هفته پیش رو به بورس‌نیوز اظهار کرد: اتفاقات سیاسی در هفته گذشته موجب شد بازار با چالش و کاهش شاخص مواجه شود، تنش‌های سیاسی با پاسخ سپاه تا حدودی مرتفع شده و ترس سرمایه‌گذاران از بین رفته، اگر با رخداد سیاسی مواجه نشویم، مطمئنا بورس، هفته پررونقی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: تغییرات بنیادی را در خصوص شرکت‌ها با تصویب افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی از سوی دولت شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌شود اقبال به بازارسرمایه افزایش یابد، از طرفی در بازارهای موازی جهانی با افزایش قیمت و تورم مواجه هستیم و بازار سرمایه در این شرایط گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری ‌محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ایران گام پنجم را در برجام برداشته و یک مرحله جلوتر رفته و با توجه به اینکه واکنشی از سوی طرف مقابل وجود نداشته که البته این امر بیانگر آن بوده که رییس‌جمهور امریکا غیرقابل پیش‌بینی است؛ از سوی دیگر، تا حدود زیادی دغدغه‌های سیاسی مرتفع شده، بازار سرمایه به نقطه اطمینان رسیده و سرمایه‌گذاران عرضه‌اولیه می‌توانند با خیال آسوده به بازار برگردند و مسلما شاخص دوباره ریکاوری می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دامنه تغییرات ۲درصدی و تاثیرش بر بازار گفت: این اقدام به هنگام، عامل محدودکننده افت شاخص بوده و سازمان، طبق دستورالعمل پیش رفته و با توجه به اینکه ریسک نظامی از سوی کارشناسان آن حوزه تشخیص داده نشد بازار نیز متعاقب آن با تعطیلی مواجه نشد اما؛ باتوجه به نامعلوم بودن وضعیت کشور، دامنه نوسانات ۲درصد قرار داده شده و در کل به نظر نمی‌رسد اتفاق خاصی بیفتد.

 

ارسال نظر