روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۰۲

  «وپارس» زیان خود را کاهش نداد:  بانک پارسیان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۶۱۵ ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، افزایش چشمگیری در شناسایی زیان داشته است. این شرکت طی دوره ۶ ماهه به شهریور ۹۷، سود هر سهم را ۱۰۶ ریال اعلام کرده بود. همچنین زیان هر سهم «وپارس» در صورت‌های مالی حسابرسی شده، افزایش ۵درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، بانک پارسیان با سرمایه ۲۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. بانک پارسیان در دوره یاد شده، مبلغ ۱۴ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۶۱۵ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری در شناسایی زیان داشته است. در گزارش حسابرسی شده بانک پارسیان نسبت به گزارش حسابرسی نشده، افزایش ۵ درصدی زیان هر سهم به سبب افزایش سود علی‌الحساب سپرده‎های سرمایه‌گذاری مشاهده می‌شود. با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۸ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «وپارس» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال سود خالص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۰۶ ریال سود به‌ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

  سود هر سهم «ثفارس» افزایشی بود:  شرکت عمران و توسعه فارس در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۴ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۹ ریال اعلام شده بود، افزایش ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت عمران و توسعه فارس با سرمایه یک هزار و ۸۰۰میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت عمران و توسعه فارس در دوره یاد شده، مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از ۵۶ درصدی برخوردار است. شرکت عمران و توسعه فارس افزایش ۲۹ درصدی درآمدهای عملیاتی را از جمله دلایل اصلی افزایش سود هر سهم اعلام کرده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «ثفارس» در دوره ۳ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۸، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۳ درصدی «وصنعت»:  هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت پیشنهاد افزایش سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی، معادل ۳۳ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۶ هزار میلیارد ریال دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «وصنعت» از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.

  آخرین محدودیت‌ها در معاملات «تسه»:  مدیر عملیات بازار فرابورس با صدور اطلاعیه‌ای رسمی، محدودیت‌ جدید معاملات گواهی حق تقدم تسهیلات بانک مسکن را اعلام کرد. به‌گزارش ایلنا، ناظر بازار فرابورس امروز «سه شنبه ۱۷ دی ماه ۹۸» با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به مصوبه ۲۸ مهر ماه ۹۴ شورای پول و اعتبار، موارد ذیل در خصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن از روز جاری اعمال می‌شود. بر اساس این گزارش، محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در تمامی نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن به مدت ۴ ماه است و محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط چهار ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس باقی مانده، اعمال نمی‌شود. به همین دلیل در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی «تسه ۹۶۱۱، تسه ۹۶۱۲ و تسه ۹۷۰۱ و تسه ۹۷۰۲» مشمول محدودیت مذکور نیست. همچنین در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۱۶۰ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است و متقاضیان خرید باید محدودیت‌های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند و تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می‌تواند منجر به ابطال تمامی معاملات و حذف سفارش‌های ثبت شده و ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات شود. افزون بر این، اعتبار تمامی اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس است. متقاضیان برای اطلاع از سایر جزییات می‌توانند به اطلاعیه‌های این شرکت مندرج در سایت رسمی فرابورس به نشانی

 www.ifb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظر