شاخص بورس تهران به کانال 322 هزار واحدی رسید

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۸۱
شاخص بورس تهران به کانال 322 هزار واحدی رسید

گروه بورس|

در دومین روز ازمعاملات هفته دوم آذر ماه سال جاری، صعود پاییزی بازار سهام تداوم یافت و طی آن تمامی نماگرهای بازار سرمایه با رشد مواجه شدند. در این روز شاخص کل بورس تهران به مدد رشد قیمت در نمادهای فلزی- معدنی و برخی نماد‌های شمیایی با رشد مواجه شد و ضمن ثبت پیشروی 4 هزار و 942 واحدی به سطح 332 هزار و 567 واحد رسید. این پیشروی سبب شد تا ارزش بورس تهران به بیش از هزار و 213 هزار میلیاردتومان برسد.  بر اساس آمارهای معاملاتی طی روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۳۲۳ واحد افزایش معادل ۱.۵۱ درصد به ۸۹ هزار و ۷۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۳۷ واحد رشد معادل ۱.۷۲ درصد به ۱۰۲ هزار و ۷۹۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۶۰ واحد افزایش، معادل ۱.۷۲ درصد به ۶۸ هزار و ۶۹۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۴۳۲ واحد رشد، معادل ۱.۶۶ درصد به ۳۹۳ هزار و ۳۵۱ واحد، شاخص بازار اول با ۴۶۱۹ واحد افزایش معادل ۱.۹۶ درصد به ۲۴۰ هزار ۵۱۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۴۲۳ واحد رشد معادل ۰.۸۰ درصد، به ۶۸۱ هزار و ۶۷۳ واحد رسید. از سویی دیگر طی روز یکشنبه ۷ نماد « وبملت با ۳۸۹ واحد، فولاد با ۳۶۶ واحد، کگل با ۳۱۷ واحد، فملی با ۲۳۷ واحد، کچاد با ۲۲۹ واحد، تاپیکو با ۱۹۶ واحد و فخاس با ۱۷۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

بر این اساس دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۵۵۴۷ واحد صعود معادل ۶.۱۹ درصد به ۹۵ هزار و ۲۰۹ واحد، منسوجات با ۲۳۴ واحد افزایش معادل ۴.۸۴ درصد به ۵ هزار و ۸۷ واحد، وسایل ارتباطی ۵۸۰ واحد رشد معادل ۴.۴۹ درصد به ۱۳ هزار و ۵۰۱ واحد، قند و شکر ۱۹۸۴ واحد افزایش معادل ۳.۳۰ درصد به ۶۲ هزار و ۳۳ واحد، زراعت با ۲۶۸۰ واحد رشد، معادل ۳.۲۳ درصد به ۸۵ هزار و ۵۷۶ واحد، بانک‌ها با ۴۹ واحد افزایش معادل ۳.۰۸ درصد به یک هزار و ۶۷۴ واحد، ماشین آلات با ۲۶۹۷ واحد رشد معادل ۲.۹۶ درصد به ۹۳ هزار و ۷۸۸ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز قبل بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «خنصیر، وصنا، پترول، کماسه، کساپا، قثابت و پتایر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غشصفا، دشیمی، خپویش، امید، فرآور، غبهنوش و والبر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته در بورس تهران، در ۵۴۴ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۹۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 در فرابورس نیز روند کلی معاملات تشابه زیادی به بورس تهران داشت و به موجب آن شاخص کل این بازار با رشد 53 واحدی معاملات روز یکشنبه را به پایان برد. در این روز نماگر یاد شده به سطح 4 هزار و 282 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 246 هزار میلیارد تومان رسید. طی روز گذشته معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.8 میلیارد اوراق سهام، حق تقدم در قالب 324 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 519 میلیارد تومان دادو ستد کردند. در این روز عمده نمادهای مهم فرابورس نیز در افزایش شاخص فرابورس اثر گذار بودند که از جمله می‌توان به نمادهای میدکو، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، فولاد ارفع و ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد. نمادهای پربینده در فرابورس شامل صنایع کاغذ پارس، ذوب‌آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، توزیع داروپخش و رزین معدن آسیا اشاره کرد.

 

ارسال نظر