روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۲۷

  مجوز افزایش سرمایه ۳  شرکت صادر شد: شرکت‌های تولیدی چدن‌سازان، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی و غلتک‌سازان سپاهان درباره وضعیت افزایش سرمایه‌های خود گزارش‌هایی را منتشر کردند. به گزارش سنا، شرکت تولیدی چدن‌سازان در گزارش خود، از صدور مجوز افزایش سرمایه ۷۰درصدی شرکت خبر داد. «چدن» با سرمایه فعلی یک هزار میلیارد ریالی قصد دارد سرمایه خود را با افزایش ۷۰۰میلیارد ریالی، به یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال معادل ۷۰درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه قرار است از محل سود انباشته تامین شود و صرف تأمین مخارج انجام شده و تکمیل طرح‌های در دست اقدام، تامین سرمایه در گردش (جهت خرید غلتکهای ضایعاتی) و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سنگین صنعت کوهپایه شود. از سوی دیگر مجوز افزایش سرمایه ۴۱درصدی شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی صادر شد. «کرازی» اعلام کرد با توجه به اینکه سرمایه فعلی شرکت ۸۵۰میلیارد ریال است و این شرکت قصد اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش را دارد، سرمایه خود را به یک هزار و ۸۵۰میلیارد ریال معادل ۴۱درصد افزایش می‌دهد. گفتنی است؛ این افزایش سرمایه از محل سود انباشته تامین می‌شود. شرکت غلتک‌سازان سپاهان نیز افزایش سرمایه ۶۲درصدی را در دست اقدام دارد که مجوز آن نیز صادر شده است. سرمایه این شرکت ۳۷۵میلیارد ریال بود که با افزایش ۲۲۵میلیارد ریالی معادل ۶۱درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال می‌رسد.

  عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در ۱۶ آذر ماه:  فرابورس در ادامه موج عرضه‌های اولیه اسناد خزانه اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای جزییات عرضه اولیه یک اخزای جدید را اعلام کرد. بر اساس اعلام فرابورس، عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ در نماد «اخزا ۸۰۸۱» در روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸ انجام می‌شود. بر اساس اطلاعیه فرابورس، به استناد پذیرش ۱۶ مرداد ماه ۹۸ اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، نماد معاملاتی اوراق مذکور برای اولین‌بار روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸ در بازار ابزارهای نوین مالی گشایش می‌یابد و قیمت پایانی اوراق، میانگین موزون و معاملات روزانه اوراق در روز گشایش خواهد بود. گفتنی است، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه نسبت به خرید اوراق اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند.

  «پارس» ۴.۹۹۸ریال سود برای هر سهم اعلام کرد:  شرکت پتروشیمی پارس در صورت‌های مالی ۶ماهه سود هر سهم را ۴هزار و ۹۹۸ریال اعلام کرد که در مقایسه با سود ۲هزار و ۷۸۵ریالی دوره ۳ماهه با رشد همراه شده است. «پارس» در این گزارش سود عملیاتی را ۲۸هزار و ۲۵۴میلیارد ریال، سود خالص را ۲۹هزار و ۹۸۷میلیارد ریال و سود انباشته را ۳۵هزار و ۹۷۷میلیارد ریال اعلام کرده است. این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که دستیابی و تحقق برنامه تولید پیش بینی شده در بودجه سال ۹۸ از طریق رفع تنگناهای تولید و جلوگیری از توقفات تولید با برنامه‌ریزی منسجم و توسعه سهم فروش‌های داخلی به منظور کاهش اثرات تحریم ضمن حفظ سهم بازارهای صادراتی به منظور حفظ درآمدهای ارزی است. همچنین با توجه به رابطه مستقیم و معنادار قیمت فروش محصولات با قیمت نفت، قیمت فروش محصولات برای سال ۹۸ بر اساس قیمت پیش بینی شده نفت در بودجه کل کشور توسط واحد برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تعیین و در بودجه لحاظ شده است. علاوه بر این فرمول قیمت خوراک نسبت به سوال ۱۳۹۷ تغییری نداشته و قیمت خرید مواد اولیه همانند قیمت‌های فروش محصولات توسط واحد برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تعیین و در بودجه لحاظ شده است. «پارس» درباره هزینه‌های توزیع و فروش اعلام کرد در حوزه هزینه حمل محصولات با توجه به اجاره کشتی جهت حمل محصولات صادراتی به منظور کاهش آثار تحریم‌ها نسبت به سال ۹۷ دارای افزایش خواهد بود که آثار افزایشی آن در بودجه لحاظ شده است.

  گزارش ۶ماهه «فنورد» منتشر شد: شرکت نورد و قطعات فولادی، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد. شرکت نورد و قطعات فولادی در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه خود سود هر سهم را یک هزار و ۵۳۲ریال اعلام کرد. این رقم در حالی منتشر می‌شود که این شرکت سود دوره ۳ماهه خود را مبلغ ۵۴۶ ریال محقق کرده بود. از سوی دیگر، سود عملیاتی «فنورد» در گزارش منتشر شده ۲۸۴میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال، سود خالص ۲۲۰میلیارد و ۷۰۸میلیون ریال و سود انباشته ۳۱۶میلیارد و ۵۱۲میلیون ریال اعلام شده است.

این شرکت قصد دارد تولید خود را به ۱۳۸ هزار تن ورق و ۹۹ هزار تن شمش فولادی و فروش خود را به ۱۳۸ هزار تن ورق در سال ۱۳۹۸ برساند. همچنین نرخ فروش شش ماهه اول ۴۹هزار ریال بوده است که با توجه به ثبات وضعیت اقتصادی و ارزی برای شش ماهه باقی مانده سال نیز همین نرخ پیش‌بینی می‌شود. «فنورد» اعلام کرد، با توجه به اجرای پروژه تولید ورق‌های فولادی عریض لازم است تجهیزات و ماشین آلات به قیمت هفده میلیون دلار معادل یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال خریداری شود. اما، با عنایت به اینکه شرکت امکان دسترسی به تامین سرمایه مزبور را ندارد، لذا فروش دستگاه استند موجود ورق عریض منطقی است.

 

ارسال نظر