روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۷۵

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۱۵ درصدی «قاروم»:  هیات‌مدیره شرکت ارومیه پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۶۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریالی، معادل ۲۱۵ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد.

به گزارش سنا، شرکت قند ارومیه عنوان کرد برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۵۴۰ هزار و ۸ میلیارد ریال دارد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «قاروم» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح وضعیت ساختار مالی شرکت با ضوابط و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار و همچنین ارتقاء نمادمعاملاتی شرکت و گسترش سطح فعالیت شرکت از طریق منابع داخلی که در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 سود تلفیقی ۲۳۲ ریالی برای «توریل»:  شرکت توکاریل توانست در ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ به ازای هرسهم ۲۳۲ریال سود بسازد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل ۱۳۰درصد افزایش سودآوری داشته است.

این شرکت سود عملیاتی دوره ۶ماهه را ۵۵۶میلیارد ریال اعلام کرد که معادل ۹۲درصد افزایش، سود خالص را ۴۴۵میلیارد ریال که معادل ۱۱۷درصد و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۲هزار و ۱۶۴میلیارد ریال با افزایش ۲۶۱درصدی منتشر کرد.«توریل» در صورت‌های مالی شرکت اصلی نیز سود هرسهم را نیز ۲۳۲ریال اعلام کرد. علاوه بر این سود عملیاتی شرکت اصلی ۴۷۰میلیارد ریال، سود خالص را ۴۶۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۲هزار و ۲۰میلیارد ریال اعلام کرده است.این شرکت درآمد محقق شده از قراردادهای دوره مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را ۲هزار و ۵۱۱میلیارد ریال اعلام کرده است. سود ناخالص شناسایی شده از این محل نیز به ۴۹۸میلیارد و ۲۱۱میلیون ریال رسیده است.

از سوی دیگر «توریل» برای ۶ماهه دوم سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ درآمد حاصل از قررا دادها را ۴هزار و ۴۳۲میلیارد ریال منتشر کرد.

 سود ۷۲۶ریالی برای هرسهم «زقیام»:  شرکت کشت و دام قیام اصفهان در صورت‌های مالی ۶ماهه اعلام کرد به ازای هرسهم ۷۲۶ریال سود دارد.

شرکت کشت و دام قیام اصفهان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه خود اعلام کرد سود هر سهم ۷۲۶ریال رسیده است. این رقم در حالی اعلام شد که در دوره مالی سه ماهه سود هرسهم ۲۲۰ریال محقق شده بود.این شرکت سود عملیاتی دوره مالی مورد گزارش را ۱۹۴میلیارد ریال اعلام کرد و در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۱۴۳درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص را با رشد ۱۳۷درصدی مبلغ ۲۵۴میلیارد ریال و سود انباشته را ۲۵۸میلیارد ریال منتشر کرد.از سوی دیگر در برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته نرخ فروش شیر از ۲۲خرداد را طبق مصوبه مورخ ۲۲خرداد۱۳۹۸ با نرخ ۲۳هزار و ۹۰۰ریال بدون احتساب جوایز تناژ، چربی و ... محاسبه خواهد شد، لذا جوایز چربی، سوماتیک، بار میکربی، پروتئین و جایزه تناژ و حامل به مبلغ پایه اضافه خواهد شد. همچنین در صورت عدم کنترل عوامل موثر در قیمت تمام شده و عدم حمایت دولت در تخصیص ارز جهت تامین نهاده‌های دامی (جو، ذرت دانه‌ای و کنجاله سویا) انتظار می‌رود هزینه مواد مصرفی نسبت به شش ماهه اول افزایش یابد.«زقیام» با توجه به افزایش حقوق و سربار و همچنین افزایش نرخ خرید علوفه و یونجه خشک در صورت ادامه حمایت دولت از واردات نهاده‌های دامی پیش‌بینی می‌شود که قیمت تمام سال جای نسبت به سال قبل رشد داشته باشد.

  رشد سودسازی «دتولید»:  شرکت داروسازی تولید دارو در ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرد که سود هرسهم این شرکت از ۶۴ریال سه ماهه به ۲۵۳ریال در ۶ماه رسیده است.شرکت داروسازی تولید دارو در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هرسهم را ۲۵۳ریال اعلام کرد. این مبلغ در حالی اعلام شد که این شرکت در گزارش ۳ماهه سود هرسهم محقق شده را ۶۴ریال اعلام کرده بود.

این شرکت سود عملیاتی را در دوره ۶ماهه مبلغ ۲۷۱میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال و سود انباشته را ۱۰۸میلیارد ریال اعلام کرد.

«دتولید» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود اعلام کرد که تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده و فروش محصولات است و برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه در دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ اعلام شده که براساس آن نرخ فروش محصولات براساس سیاست‌های سازمان غذا و دارو تعیین می‌شود. علاوه بر این مواد موثر براساس نرخ ارز دولتی و سایر مواد جانبی و بسته‌بندی از بازار داخلی تامین می‌شود و در صورت افزایش نرخ ارز دولتی مواد موثره با افزایش قیمت همراه خواهد شد در ضمن با توجه به اینکه مواد جانبی و بسته‌بندی از منابع داخلی خرید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه باشد.

این شرکت پیش‌بینی کرد که بهای مواد مصرفی نسبت به نیمه اول سال با رشدی در حدود ۲۰ درصد همراه شود و مانده تسهیلات دریافتی بلندمدت و کوتاه‌مدت در پایان دوره بالغ بر ۶۸۲ میلیارد ریال است که آن صرف سرمایه در گردش شده است.

 

ارسال نظر