بازار سهام؛ گزینه جذاب سرمایه‌گذاری

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱۸۷

تلاطم‌های قیمتی و ارزشی در بازار سهام بسیار کمتر از بازار طلا و ارز است و بر اساس همین ویژگی یکی از بازارهای مناسب و جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش سنا، یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین نقش مستقیمی در روند شاخص‌های بورسی ایجاد نمی‌کند، گفت: البته بخشی از شرکت‌های پالایشی از این اتفاق تاثیر می‌پذیرند.  وی که مدیر معاملات یکی از کارگزاری‌های فعال در بازار سهام است، با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار در شرایط کنونی هم می‌تواند تاثیر مثبت و هم منفی بر بازار بگذارد، تشریح کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار به کانال ۱۲ هزار تومان وارد شده، تاثیرات افزایش قیمت به‌طور قطع در کل کالاها و خدمات و پیامد آن در شرکت‌های بورس قابل مشاهده است.

زینب کاظمی یادآور شد: از طرف دیگر شرکت‌هایی که کالا و خدماتشان فروش محور و فروش داخلی محور هستند، تاثیر قیمت دلار را با تاخیر می‌پذیرند، اما از طرفی دیگر افزایش تورم و قیمت کالاها را با سرعت بیشتری در قیمت‌هایشان نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار در شرکت‌های صادرات محور خیلی زود خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به همه این اتفاق‌ها و استدلال‌ها، ریسک بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به دیگر بازارهای موازی بسیار کمتر است. نوسان‌های قیمت دلار و طلا بسیار شدیدتر از بورس بود. سال جاری و در مقایسه با بازار دلار و طلا، شاخص بورس کاهش بسیار کمتری را تجربه کرد و در عین حال رشد قیمت و سود در بازار سهام بسیار بالاتر از دلار و طلا بود. بنابراین به نظر می‌رسد در هر شرایطی بازار سرمایه محل مطمئنی برای سرمایه‌گذاری و حفظ دارایی‌‌ها است.

 

ارسال نظر