لزوم مقررات‌زدایی و تسهیل فرآیندهای اعطای مجوز

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۳۴
لزوم مقررات‌زدایی و تسهیل فرآیندهای اعطای مجوز

روز گذشته، چهارمین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با حضورمدیرعامل بورس تهران، نایب‌رییس هیات‌مدیره، معاونین و مدیران بورس اوراق بهادار تهران و با حضور مدیران نظارت بر نهادهای مالی و نظارت بر بازار سازمان بورس و اوراق بهادار در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

به گزارش سنا، در این جلسه صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ضمن حمایت از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اعطای امتیازات تشویقی از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار؛ بر فعالیت و توجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر روی ابزارهای مختلف به‌ویژه فروش تعهدی، اوراق اختیار معامله و قراردادهای آتی مشارکت تاکید کرد.

در این جلسه مدیرعامل بورس تهران بر تسریع در اخذ مجوز بازارگردانی تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور کاهش زمان و بروکراسی فرایند‌های اداری اعطای مجوزهای لازم به نهادهای فعال در بازار سرمایه، نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی و در راستای کمک به فرآیند‌های صندوق‌های بازار گردانی اصلاح دستورالعمل‌های مربوطه در جریان است.

سخنگوی بورس تهران در ادامه این جلسه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و معاون بازار بورس تهران را مطرح کرد و اظهار داشت: این کمیته برای بررسی مشکلات صندوق‌ها و مقررات‌زدایی و تسهیل فرایندهای اعطای مجوز تشکیل شود.

همچنین در این جلسه بر لزوم افزایش سطح آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ابزارهای بازار سهام و تنوع‌بخشی به پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تشکیل کمیته‌های تخصصی و نقش‌آفرینی بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه در توسعه بازار و بازار‌سازی و بازارگردانی به منظور ایجاد ثبات در بازار سرمایه تاکید شد. گفتنی است در این جلسه نکات و مسائل متعددی در خصوص فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری و محدودیت‌های موجود در قوانین و مقررات و رویه‌های جاری اعطای مجوزها مطرح شد که مدیران نظارت بر بورس‌ها و نظارت بر نهادهای مالی سازمان به آنها پاسخ دادند.

لازم به ذکر است این جلسه که به منظور مشارکت فعال و هم اندیشی در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به فعالیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تمرکز بر نقش و سهم قابل ملاحظه صندوق‌های مذکور از معاملات اوراق بهادار تشکیل شده بود، موضوعات متنوعی از طرف فعالان و مدیران عامل شرکت‌های حاضر در جلسه مطرح شد و پیشنهادهایی دررابطه با لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش سهامداران جهت سهامداری بلندمدت و سرمایه‌گذاری در ابزارهای مالی، سرعت بخشی در روند اعطای مجوزهای صادره مورد نیاز صندوق‌های سرمایه‌گذاری، رفع محدودیت‌های قوانین و مقررات جهت حمایت از فعالیت گسترده صندوق‌ها در بازار و تسهیل فرآیند اعطای مجوزبازارگردانی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مطرح شد.

 

ارسال نظر