روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۹۸

 صورت‌های مالی 12 ماهه «سشرق» روی کدال: شرکت سیمان شرق صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد.

به گزارش سنا، شرکت سیمان شرق صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه سود هرسهم را ۳۵۴ریال اعلام کرد؛ در حالی که در صورت‌های مالی شرکت اصلی سود هرسهم ۳۱۷ریال اعلام شده است.

این شرکت در گزارش تلفیقی منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود عملیاتی را ۷۳۴میلیارد ریال، سود خالص را ۹۲۴میلیارد ریال و زیان انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۸۱۵میلیارد ریال منتشر کرد. «سشرق» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در نظر دارد با حفظ کیفیت محصول خود، دسترسی نزدیک و آسان به بازار مشهد به عنوان بزرگ‌ترین بازار سیمان در شرق کشور و ایجاد بازارهای هدف جدید در مناطق مختلف استان از طریق مشارکت و به کارگیری ظرفیت شرکت‌های سیمانی در شمال و جنوب استان سهم مناسبی از بازار داخلی را کسب کند. همچنین شرکت به منظور افزایش میزان فروش صادراتی خود از طریق حضور پر رنگ در نمایشگاه‌های خارجی و از طریق مشارکت با طرف افغانی اقدام کرده است.با توجه به شرایط حاکم بر صنعت سیمان و افزایش نرخ تورم به‌صورت افسار گسیخته، ‌شرکت‌های تولید‌کننده سیمان منطقه درصدد برآمدند با هماهنگی و تصویب مجمع صنفی سیمان استان، ‌نسبت به افزایش نرخ‌های سیمان اقدام کنند. بر همین اساس در ۶ماهه اول سال مالی آتی نرخ‌های فروش بر اساس آخرین نرخ‌های اعمال شده و با توجه به تقاضای بازار در فصول سرد و برای ۶ماهه دوم با افزایش نرخ در ماه‌های گرم پیش بینی شده است.همچنین با توجه پیش بینی نرخ‌های خرید مواد این شرکت در ۶ ماهه اول سال مالی آتی (منتهی به اسفند ماه) و براساس نرخ‌های جاری بوده و در ۶ماهه دوم سال مالی آتی (منتهی به شهریور ماه) نرخ خرید مواد اولیه با توجه به افزایش نرخ تورم، با ۱۵درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.

 تحقق سود ۴۲۳ریالی «کپرور» برای هرسهم:  شرکت فرآوری زغال سنگ پرورده طبس در صورت‌های مالی ۶ماهه از تحقق سود ۴۲۳ریالی برای هرسهم خبر داد.

شرکت فرآوری زغال سنگ پرورده طبس گزارش صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد. این شرکت در گزارش ۳ماهه خود سود هرسهم را ۱۹۹ریال محقق ساخته بود و در گزارش ۶ماهه سود تحقق یافته را ۴۲۳ریال اعلام کرد که نسبت به ۳ماه فعالیت ابتدای سال مالی با رشد بیش از ۱۰۰درصدی همراه شده است. این شرکت سود عملیاتی را ۱۴۰میلیارد ریال، سود خالص را ۱۵۲میلیارد ریال و سود انباشته را ۴۰۴میلیارد ریال اعلام کرده است.«کپرور» در گزارش منتشر شده از فروش ۸۵هزار و ۷۲تنی محصولات خود به مبلغ ۸۸۲میلیارد و ۱۹۲میلیون ریالی خبر داد و سود ناخالص این دوره از محل فوق را ۱۵۶میلیارد و ۹۶۲میلیون ریال اعلام کرده است. از سوی دیگر این شرکت برای ۶ماهه دوم سال مالی پیش بینی کرده است که حجم فروش آن ۱۴۴هزار و ۹۲۸ تن به مبلغ یک هزار و ۳۷۶میلیارد و ۸۱۶میلیون ریال برسد.شایان ذکر است؛ این شرکت دلایل تغییرات اطلاعات واقعی دوره منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را اعلام کرد که در آن به کاهش مقدار فروش کنسانتره زغال‌سنگ در ۶ماهه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره دارد .

  صورت‌های مالی 6 ماهه «زبینا» منتشر شد:

شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه خود را منتشر کرد.شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور در گزارش اخیر منتشر شده خود اعلام کرده به ازای هرسهم ۳۶۱ریال سود محقق ساخته است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۸۷درصد افزایش داشته است.همچنین این شرکت توانسته در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ خود سود عملیاتی را ۱۱۳میلیارد ریال، سود خالص را ۱۴۴میلیارد ریال و سود انباشته را ۱۴۳میلیارد ریال عملیاتی کند.اهداف اصلی «زبینا» افزایش تولید و عرضه محصول و بالابردن سهم شرکت در بازار، افزایش بهره وری منابع آب و خاک، بهبود شاخص‌های مالی و سودآوری و افزایش ثروت صاحبان سهام و توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی اعلام شده است.این شرکت با توجه به مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، نرخ فروش شیر خام به مبلغ ۲۳هزار و ۹۰۰ریال با چربی ۳/۲ درصد و بار میکروبی ۱۰۰هزار و تحویل درب دامداری افزایش یافته است پیش بینی می‌شود نرخ فروش محصولات طی دوره شش ماهه نسبت به سال قبل افزایش یابد است.در گزارش منتشر شده «زبینا» توضیحاتی را درخصوص تشریح برنامه‌های شرکت جهت تکمیل طرح‌های توسعه ارایه کرد. در این توضیحات به درصد پیشرفت فیزیکی طرح اشاره کرده که براساس خروجی نرم افزار کنترل پروژه MSP بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استخراج شده است، هزینه‌های انجام شده طرح از ابتدا تاکنون مبلغ ۸۲میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال بوده که هزینه‌های مربوظ به کاشت به مبلغ ۵۵میلیارد و ۷۶۶میلیون ریال (شامل هزینه‌های خرید کود، بذر، سم، دستمزد، نگهداری و آبیاری) است

که در سرفصل دارایی زیستی مولد طبقه‌بندی شده و مبلغ ۲۷میلیارد و ۲۹میلیون ریال مربوط به سیستم آبیاری باغ پسته بوده که در سرفصل دارایی ثابت مشهود طبقه‌بندی شده است از مبلغ ۸۲میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال مبلغ ۲۴میلیارد و۹۰۰میلیون ریال ناشی از تسهیلات بلاعوض دریافتی از دولت، مبلغ ۲۹میلیارد و ۷۲۳میلیون ریال منابع داخلی، مبلغ ۲۸میلیارد و ۱۷۲میلیون ریال دریافتی از سهامداران است.

 

ارسال نظر