شاخص کل بورس تهران بیش از 3 هزار واحد افت کرد

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۹۵

گروه بورس|

شاخص بورس تهران در معاملات دومین روز هفته قرمزپوش شد و به میزان 3 هزار و 63 واحد کاهش را در پایان داد و ستدهای روز یک‌شنبه به ثبت رساند. به موجب این عقبگرد یک درصد از ارزش بورس تهران کم شد و نماگر اصلی بازار به سطح 302 هزار و 795 واحد رسید. در این روز جو کلی معاملات در بازار سهام به گونه‌ای بود که بیشتر نمادهای مورد معامله در بورس و فرابورس با افت قیمت مواجه شدند و به همین دلیل هیچ شاخصی در این دو بازار افزایشی نبود.

بر اساس آمارهای معاملاتی ثبت شده در بورس تهران طی روز یک‌شنبه شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۸۲۰) واحد افت معادل (۱) درصد به ۸۱ هزار ۱۲۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۹۱۲) واحد افت معادل (۱.۰۶) درصد به ۸۵ هزار و ۳۳۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۶۱۰) واحد ریزش، معادل (۱.۰۶) درصد به ۵۷ هزار و ۶۲ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۸۰۴) واحد کاهش، معادل (۱.۰۷) درصد به ۳۵۱ هزار و ۸۱۲ واحد، شاخص بازار اول با (۲۱۲۶) واحد افت معادل (۰.۹۶) درصد به ۲۱۹ هزار ۸۹۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۶۸۲) واحد ریزش معادل (۱.۰۷) درصد به ۶۱۶ هزار و ۵۷۸ واحد رسید.

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز قبل حاکی از آن است که دیروز ۷ نماد « وبملت با (۱۸۶) واحد، فولاد با (۱۲۱) واحد، شخارک با (۱۰۴) واحد، کگل با (۱۰۱) واحد، اخابر با (۹۵) واحد، جم با (۹۵) واحد و پارس با (۸۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین در روز یک‌شنبه بیشتر شاخص‌های صنایع در تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۳۴۴۲ واحد رشد معادل ۴.۱۶ درصد به ۸۶ هزار و ۲۸۸ واحد، محصولات چرمی با (۲۷۵) واحد افت معادل (۲.۸۸) درصد به ۹ هزار و ۲۶۴ واحد، منسوجات (۱۲۳) واحد ریزش معادل (۳.۰۷) درصد به ۳ هزار و ۸۹۰ واحد، وسایل ارتباطی (۳۷۹) واحد کاهش معادل (۳.۰۸) درصد به ۱۱ هزار و ۹۳۸ واحد، ذغال‌سنگ با (۳۲۹) واحد افت، معادل (۳.۵۹) درصد به ۸ هزار و ۸۴۸ واحد، مواد دارویی ۱۴۳۰) واحد کاهش معادل (۳.۶۴) درصد به ۳۷ هزار و ۸۳۹ واحد، انتشار و چاپ با با (۴۷۷۲۴) واحد ریزش معادل (۴.۶۴) درصد به ۹۸۰ هزار و ۸۷۹ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی دیروز بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام در نمادهای «کپشیر، پدرخش، فروس، تکنو، مرقام، ولیز و واعتبار» بیشترین افزایش و در نمادهای «غمهرا، دابور، دیران، دلقما، سخاش، ختوفا و دفرا» بیشترین کاهش را داشته است.

به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۴۲۴ هزار و ۹۱۷ نوبت معاملاتی،

۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش

 ۱۳ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شده است. همان‌طور که اشاره شد در فرابورس نیز کلیت معاملات تشابه زیادی با داد و ستدهای بورس تهران داشت. در پایان معاملات فرابورس شاخص کل این بازار 23 واحد کاهش یافت و به رقم 3870 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس نیز به بیش از 221 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در روز گذشته معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 905 میلیون سهام و حق تقدم و اوراق مالی در قالب 231 هزار معامله و به ارزش 649 میلیارد تومان دادوستد کردند.

دیروز نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشته و نمادهای ذوب‌آهن، پالایش نفت شیراز، بانک دی، قاسم ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و نفت پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، تولید دارو، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، زرین معدن آسیا، جنرال مکانیک، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، ریل‌پرداز سیر و داروسازی آوه سینا بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر