برنت در کانال 62 دلار

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۴۴۴
برنت در کانال 62 دلار

ایسنا| نفت که در سه روز معاملاتی گذشته با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به توافق تجاری واشنگتن و پکن افزایش داشت، در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد بیش از حد انتظار ذخایر امریکا کاهش پیدا کرد.بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۶ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا ۲۹ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت امریکا روز سه شنبه با ۱.۲ درصد افزایش قیمت بسته شده بود.گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت امریکا در هفته منتهی به اول نوامبر، به میزان ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۴۰.۵ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران رشد این ذخایر به میزان ۱.۵ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی امریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تحولات روز جاری نشان می‌دهد که آسیا نسبت به نفت بسیار محتاط است و نگران است که اخبار منفی در شب گذشته کاملا نادیده گرفته شده‌اند.

با این حال امیدواری بازار به امضای توافق تجاری میان امریکا و چین که تقاضا را تقویت خواهد کرد، همچنان از قیمت‌های نفت پشتیبانی شده است. چین تحت مذاکرات فاز اول توافق تجاری با امریکا، رییس‌جمهور امریکا را برای حذف تعرفه‌های بیشتری که در سپتامبر وضع شدند، تحت فشار قرار داده است. انتظار می‌رود این توافق اواخر ماه میلادی جاری توسط دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور امریکا و چین امضا شود و پیش‌بینی می‌شود شامل وعده امریکا برای حذف تعرفه‌هایی باشد که برای ۱۵ دسامبر روی حدود ۱۵۶ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی شامل تلفن همراه، لپ‌تاپ و اسباب‌بازی برنامه‌ریزی شده‌اند.در این بین اوپک در گزارش دورنمای نفت جهان ۲۰۱۹ اعلام کرد با وجود تقاضای رو به رشد برای انرژی که ناشی از توسعه اقتصادی است، تا 5 سال آینده به دلیل رشد تولید شیل امریکا و سایر منابع رقیب، این گروه نفت کمتری عرضه خواهد کرد. اوپک در این گزارش اعلام کرد تولید نفت و سایر مایعات نفتی این گروه در مقایسه با ۳۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ به ۳۲.۸ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا خواهد کرد.بر اساس گزارش رویترز، اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در چارچوب گروه اوپک پلاس با هدف تقویت قیمت‌ها، از ژانویه تولیدشان را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و در دسامبر برای بازبینی سیاست تولید خود دیدار خواهند کرد.

 

ارسال نظر