لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارایه نشده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۳۴۱

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی ما در این دوره از مجلس بود اما تاکنون در این زمینه هیچ گونه لایحه‌ای به مجلس ارایه نشده است.

چندی پیش علیرضا صالح، رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد، آزادسازی سهام عدالت منتظر تصویب لایحه مربوطه در مجلس است و سعی می‌کنیم تا آخر سال سهام عدالت دست مردم آزادسازی شود.

وی همچنین اعلام کرد که برای آزادسازی سهام عدالت یک لایحه در مجلس در حال بررسی و تصویب است که اگر به تصویب نهایی برسد و تبدیل به قانون شود، آزادسازی انجام می‌شود.

حسن حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به اظهارنظر مطرح شده از سوی رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص آزادسازی سهام عدالت گفت: آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی ما در این دوره از مجلس بود اما تاکنون در این زمینه هیچ گونه لایحه‌ای به مجلس ارایه نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دوره مجلس دهم تاکنون بارها خواستار آزادسازی سهام عدالت بودیم و اعلام کردیم این سهام قابلیت عرضه و واگذاری در بورس دارد و باید قیمت پایه آن از طریق بورس رقم بخورد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

حسینی‌شاهرودی افزود: ما همچنان در انتظار اقدام دولت هستیم و هیچ نیازی به لایحه از سوی مجلس در کمیسیون اقتصادی نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام باید به‌طور حتم هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد، از چند سال گذشته این موضوع را از دولت و وزارت اقتصاد مطالبه کردیم تا ضمن آزادسازی سهام عدالت، قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد. به گفته وی، اکنون مالکان سهام عدالت، مالک سهام خود نیستند و هیچ گونه حق و حقوق و اجازه دخل و تصرفی را در سهام خود ندارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در صورت آزادسازی سهام عدالت شراکت حداکثری مردم در تصمیم‌های واحدهای اقتصادی افزایش می‌یابد، افزود: با آزادسازی سهام عدالت مردم صاحب سهام خود هستند و قادر به خرید و فروش آن در بورس خواهند بود، همچنین از این طریق ارزش افزوده‌ای برای سهامشان ایجاد می‌شود. وی با تاکید بر اینکه زمانی که سهام در بورس عرضه شود سود و زیان آن عادلانه و متناسب با بازار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت عرضه سهام عدالت در بورس به دلیل افزایش تقاضا قیمت سهام افزایش می‌یابد و بالعکس، بنابراین از این طریق تناسب و تعادل در سهامی ایجاد می‌شود که سرنوشت آن اکنون در دست صاحب آنها نیست.

حسینی شاهرودی در پایان گفت: ما بیش از ۳ ماه است که به دنبال این اقدام هستیم و دولت قول داده آن را اجرایی کند اما هنوز عملی نشده است.

 

ارسال نظر