اولین هفته آبان ماه با رشد شاخص‌ها پایان یافت

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۸۶

گروه بورس|

کلیت تغییرات قیمت در بازار سهام طی روز گذشته به رشد 3 هزار و 690 واحدی شاخص کل بورس تهران منتهی شد. به موجب این رشد 1.21 درصدی در نماگر اصلی بازار، در آخرین روز از هفته نخست آبان ماه سال جاری ارزش بورس تهران به هزار و 129 هزار و 660 میلیارد تومان بالغ شد و سطح شاخص کل این بازار به 309 هزار و 660 واخد رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۲۱ درصد به ۸۲ هزار و ۹۶۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۶۱۵ واحد رشد معادل ۳.۱۹ درصد به ۸۴ هزار و ۵۶۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷۴۹ واحد افزایش، معادل ۳.۱۹ درصد به ۵۶ هزار و ۵۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۶۸۰ واحد رشد، معادل ۱.۶۳ درصد به ۳۵۳ هزار و ۷۶۸ واحد، شاخص بازار اول با ۲۶۲۱ واحد صعود معادل ۱.۱۸ درصد به ۲۲۵ هزار ۴۹۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۸۰۹ واحد رشد معادل ۱.۲۶ درصد، به ۶۲۷ هزار و ۷۸۰ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۶ نماد «رمپنا با ۱۵۲ واحد، فولاد با ۱۳۸ واحد، شبریز با ۲۳۰۱۰۰، خودرو با ۹۹ واحد، وغدیر با ۹۶ واحد و دعبید با ۹۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید: دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «ذغال‌سنگ با ۴۲۳ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۳۱۵ هزار و ۷۱۰ واحد، وسایل ارتباطی با ۴۹۷ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۳۰۲ واحد، سایر مالی با ۲۲۳ واحد رشد معادل ۴.۶۴ درصد به ۶۲ هزار و ۶۵۴ واحد، مواد دارویی ۱۷۰۷ واحد افزایش معادل ۴.۵۹ درصد به ۴۰ هزار و ۱۹۵ واحد، کانی غیرفلزی با ۶۰۴ واحد رشد، معادل ۴.۵۴ درصد به ۲ هزار و ۳۸۷ واحد، محصولات کاغذ با ۳۸۸۹ واحد افزایش معادل ۴.۵۴ درصد به ۹ هزار و ۵۴۷ واحد، سایر معادن با ۲۸۸۷ واحد رشد معادل ۴.۴۳ درصد به ۶۸ هزار و ۲۷ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «دکوثر، شکلر، ددام، خرینگ، ولملت، کفپارس و ستران» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غدشت، فاذر، پارس، شبهرن، جم، سصفها و وبصادر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای بورس تهران در روز چهارشنبه، در ۳۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۴۴۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس ایران نیز تغییرات قیمت‌ها سمت و سویی مشابه آنچه در بورس گذشت داشت به‌طوری که شاخص کل این بازار در پایان معاملات 75 واحد رشد کرده و به رقم 3927 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 225 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

در روز گذشته معامله‌گران فرابورس بیش از 800 میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 254 هزار معامله و به ارزش 520 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای مهم فرابورس در تقویت شاخص کل موثر بودند که از مهم‌ترین این نمادها می‌توان به ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز، کشتیرانی دریای خزر، تولید نیروی برق دماوند، قاسم ایران و میدکو اشاره کرد.

دیروز نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، جنرال مکانیک، تولید مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی زاگرس و تولید و صادرات ریشمک بوده‌اند.

 

ارسال نظر