روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۱۰

    3 بلوک روی میز فروش فرابورس:3بلوک غیرمدیریتی، اواسط هفته آینده روی میز فروش فرابورس ایران خواهد رفت. به گزارش سنا،  دو بلوک ۵.۳ و ۵.۲۹ درصدی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش و یک بلوک ۱.۴۸ درصدی شرکت کیسون در بازار پایه فرابورس روی میز حراج می‌رود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران، ۷۴ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۸۸۵ سهم معادل ۱.۴۸ درصد از سهام شرکت کیسون که نماد آن در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات درج شده به قیمت پایه هر سهم ۲۹۶۳ ریال در روز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ روی تابلوی حراج قرار خواهد گرفت، بدین ترتیب که قیمت پایه کل این حراج بالغ بر ۲۲۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال است. موضوع فروش این اوراق، اوراق بهادار بازداشتی بوده و کارگزار عرضه‌کننده آن شرکت کارگزاری پاسارگاد خواهد بود. اما دو اطلاعیه دیگر مربوط به عرضه عمده سهام غیر مدیریتی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش است که در گروه ماشین آلات و تجهیزات درج شده است. موضوع یکی از این اطلاعیه‌ها فروش اوراق بهادار بازداشتی و دیگری فروش اوراق بهادار توثیقی ذکر شده است. هر دوی این حراج‌ها به صورت عمده و نقد بوده اما کارگزاری عرضه‌کننده آن به ترتیب شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد و شرکت کارگزاری بورس بهگزین خواهند بود. شایان ذکر است که در حراج روز دوشنبه ۱۱ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۲۸ سهم این شرکت معادل ۵.۳ درصد از سهام کل شرکت به قیمت پایه ۶۵۶۶ ریال روی میز حراج قرار خواهد گرفت. همچنین در حراج روز سه‌شنبه ۱۱ میلیون و ۵۱۴ هزار  و ۴۶۹ سهم این شرکت معادل ۵.۲۹ درصد از سهام شرکت به قیمت پایه هر سهم ۶۷۹۶ ریال به فروش خواهد رسید. بر اساس اطلاعیه منتشر شده قیمت پایه کل در حراج روز دوشنبه بالغ بر ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و قیمت پایه کل برای حراج روز سه‌شنبه نیز بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال خواهد بود. در هر 3 حراج اعلام شده، وجه سپرده برای حضور اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۰ درصد قیمت پایه کل و پرداخت کل ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه و پایاپای خواهد بود.

    کسب سود «تاصیکو» از واگذاری‌های خود: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۸ خریدار و فروشنده سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۸۳۰ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال سود کسب کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰مهر ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰مهر سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲۳ هزار و ۹۵۶ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۹۹ هزار و ۵۰۱ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با کاهش ۲۹۵ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال به ۲۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال رسید. ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نیز با کاهش یک هزار و ۶۰۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال معادل ۹۷ هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال محاسبه شد. «تاصیکو» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۳۷۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به مبلغ یک هزار و ۲۰۱ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۸۳۰ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین طی دوره یک ماهه منتهی به مهر ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۷۶ میلیارد و ۲ میلیون ریال خریداری کرد.

    سود تلفیقی «بنیرو» به ۸۰۶ریال رسید: شرکت نیرو ترانس در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود هر سهم را ۸۰۶ریال اعلام کرد. «بنیرو» در ۶ماهه سود اصلی شرکت را ۴۳۹ ریال محقق کرده ، سود عملیاتی را ۳۱۰میلیارد ریال و سود خالص را ۲۱۹میلیارد ریال اعلام کرده است؛  اما این شرکت در صورت‌های مالی تلفیقی سود عملیاتی را  ۴۹۴میلیارد ریال، سود خالص را ۴۰۳میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۲۹۲میلیارد ریال اعلام کرده است. این شرکت نرخ خرید مواد اولیه را با توجه به میزان موجودی مواد اولیه اعلام کرده است و بخش عمده خریدها خارجی است که با توجه به افزایش نرخ ارز، انتظار دارد نرخ های آتی رو به افزایش باشد. از سوی دیگر با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش سطح عمومی قیمت‌های مواد داخلی و میزان موجودی کالا و افزایش سایر نهادهای بهای تمام شده، انتظار می رود که بهای تمام شده نیز افزایش یابد. «بنیرو» مبلغ یک هزار و ۷۸میلیاردریال از طریق تسهیلات و مابقی را ازطریق فروش محصولات تامین کرده است. در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی دارد، اعلام کرده است که کماکان ازطریق تسهیلات بانکی و پیش فروش محصولات اقدام به تامین مالی می کند. علاوه بر این بهره برداری از نیروگاه ۲مگاواتی خورشیدی را از سایر برنامه های با اهمیت خود اعلام کرده است.

 

ارسال نظر