اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۳۷

آوای مهر و مقاومت درمدارس شهدای بانک رفاه کشور

به مناسبت اول مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، آوای مهر و مقاومت به‌طور همزمان در مدارس بانک رفاه در سراسرکشور طنین‌انداز شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، رحمتی عضو هیات‌مدیره به همراه قزل بیگلو مدیر امور ناحیه دو و سعیدی رییس اداره روابط عمومی بانک رفاه با حضور در مدرسه 9 کلاسه شهدای بانک رفاه کارگران فاروج در استان خراسان شمالی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، آغاز فصل بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفت و اظهار داشت: دیروز در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس شاهد رژه با صلابت دلاور مردان نیروی مسلح کشور سرفرازمان بودیم و امروز شاهد رژه منظم شما دانش‌آموزان و آینده‌سازان میهن اسلامی هستیم که به سوی دانایی پیش می‌روید. وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس از کارکنان شبکه بانکی به عنوان سربازان نظام اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: امروز کارکنان بانک‌های کشور در جبهه اقتصاد و مبارزه با تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده کشورمان در حال پیکار هستند که امیدواریم به لطف و فضل پروردگار و در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) مانند جنگ تحمیلی و با زعامت مقام معظم رهبری، در این کارزار پیروز و سربلند باشیم. عضو هیات‌مدیره بانک رفاه با اشاره به سوابق درخشان بانک رفاه در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: بانک رفاه به عنوان یک بانک اجتماعی بزرگ تاکنون اقدامات گسترده‌ای در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی از جمله احداث و تجهیز مدارس در استان‌های کم برخوردار کشور، کمک به سیل‌زدگان، اهدا آمبولانس به بیمارستان‌ها، مشارکت و حمایت مالی به مراکز درمانی- بهداشتی، کمک به نخبگان و مراکز دانش‌بنیان، حمایت مالی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی داشته و در این راه گام‌های موثری برداشته است. در ادامه طی مراسمی عضو هیات‌مدیره بانک زنگ مهر و مقاومت را در مدرسه شهدای فاروج استان خراسان شمالی به صدا درآورد که این مراسم به‌طور مشابه و همزمان در مدارس احداث و تجهیز شده توسط بانک رفاه درسراسر کشور و با حضور مدیران شعب استان‌ها و مقامات استانی برگزار و به دانش‌آموزان این مدارس بسته‌های لوازم‌التحریر از طرف بانک رفاه اهدا شد.

گفتنی است، مدرسه شهدای بانک رفاه کارگران فاروج در استان خراسان شمالی در سال 1390 با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و با مشارکت بانک رفاه احداث شده و در حال حاضر 100 دانش‌آموز در مقطع متوسطه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

برای تامین مالی واحد تولیدی بانک‌ بهتر است یا بورس؟

در شرایطی که منابع بانکی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی محدود است، این بنگاه‌ها می‌توانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی خود را انجام دهند، اما باید انضباط و شفافیت مالی را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام‌گذاری شد، بانک مرکزی وظیفه ویژه‌ای یافت تا تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را انجام دهد و در همین راستا منابعی برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید از سوی بانک‌ها در نظر گرفته شد.

با این حال هنوز برخی از واحدهای اقتصادی نسبت به عدم تامین سرمایه در گردش و منابع موردنیازشان شکایت دارند و معتقدند که نقدینگی لازم برای بهبود وضعیت تولید وجود ندارد.

اغلب اقتصاددانان نیز بر این باورند که حجم بالای نقدینگی سرگردان کشور باید به سمت بخش‌های مولد کشور حرکت کند، حال آنکه عبدالناصر همتی، رییس‌کل بانک مرکزی گفته بود که نقدینگی سرگردان در کشور وجود ندارد و در واقع نقدینگی به سمتی می‌رود که بازدهی بیشتری داشته باشد. بر همین اساس بود که سال گذشته بخش عمده‌ای از نقدینگی مردمی وارد بازار ارز شد و نوسانات و التهابات بازار ارز را نیز رقم زد و بانک مرکزی در همین راستا تصمیم گرفت با ایجاد ثبات در بازار نقدینگی را از این بخش خارج کند، چراکه سرمایه‌گذاری در بازار ارز و سکه تورم‌زاست. با وجود ثبات در بازار ارز، سکه و سایر بازارهای این‌چنینی، این روزها از جذابیت سرمایه‌گذاری در این بازارها کاسته شده و مردم باید محل دیگری را برای این موضوع انتخاب کنند که با توجه به وضعیت خوب بازار سرمایه در مدت اخیر، سرمایه‌گذاری در این بازار می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری برای مردم باشد. اما بازار سرمایه تنها برای سرمایه‌گذاری مردم نیست و واحدهای تولیدی که نیاز به تامین مالی دارند هم باید بدانند که می‌توانند از این طریق تامین مالی خود را انجام دهند.

یک سال تنفس و 5 سال تقسیط پس از پرداخت 5 درصد بدهی

گروه بانک و بیمه|  مصوبه جدید ستاد تسهیل کشور برای تمدید بدهی واحدهای تولیدی مشخص شد. به گزارش ایبِنا، مصوبات هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام شد که براین اساس واحدهای تولیدی دارای بدهی معوق در سال ۹۸ با پرداخت تنها ۵ درصد از اصل و سود بدهی به عنوان پیش پرداخت، از سرفصل غیرجاری خارج شده و بدهی آنها پس از یک سال تنفس، ۵ سال تقسیط می‌شود. بر اساس این مصوبه، محرومیت‌های بدهکاران غیرجاری از جمله عدم دریافت خدمات بانکی مشمول این افراد نخواهد شد.

 

 

ارسال نظر