روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۶۰۰

  عرضه اولیه اخزا ۸۰۷۱ در بازار ابزارهای نوین مالی: نماد معاملاتی اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید ۱۹ مهر ۱۴۰۰ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، اولین‌بار سه‌شنبه ۱۶ مهر ۹۸ در بازار ابزارهای نوین مالی گشایش می‌یابد.

به گزارش سنا، اوراق اسناد خزانه اسلامی مذکور از نوع با نام و قابل معامله در فرابورس ایران است و قیمت پایانی آن، میانگین موزون معاملات روزانه اوراق در روز گشایش خواهد بود. همچنین ارزش اسمی هر ورقه ۱ میلیون ریال، تعداد کل اوراق ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۹۰۲ ورقه، تاریخ انتشار ۲۴ مهر ۹۷ و تاریخ سررسید آن ۲۴ اردیبهشت ۹۹ است . ناشر این اوراق هم وزارت امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و عامل پرداخت در سررسید، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است. حداقل حجم هر سفارش یک ورقه، واحد پایه سفارش LOT یک ورقه اعلام شده که در بازار ابزارهای نوین مالی بازار فرابورس ایران قابل معامله است. شایان ذکر است کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به خرید اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند.

  عرضه اولیه سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر: عرضه اولیه سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر (کویر) روز چهارشنبه مورخ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در بورس تهران انجام می‌شود. تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر به عنوان پانصدوسی و یکمین شرکت پذیرفته شده برای اولین‌بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شود. این میزان سهام در بخش «ساخت فلزات اساسی»، گروه و طبقه «ساخت آهن و فولاد اساسی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «کویر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه اولیه خواهد شد.

 پرتفوی بورسی «ثشاهد» ۱.۱۷هزارمیلیارد ریال افزایش یافت: شرکت سرمایه‌گذاری شاهد با توجه به اطلاعات و صورت‌های مالی یکساله خود، در پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس رشد یک هزار و ۱۷۹میلیارد و ۴۷۹میلیون ریالی را رقم زد.

شرکت سرمایه‌گذاری شاهد در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هر سهم را ۲۴۴ریال اعلام کرد. در این گزارش سود عملیاتی «ثشاهد» مبلغ ۶۳۷میلیارد ریال، سود خالص مبلغ ۶۶۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره مبلغ یک هزار و ۳۷۶میلیارد ریال اعلام شده است. این شرکت در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد یک هزار و ۱۷۹میلیاردو ۴۷۹میلیون ریالی خبر داد و بهای تمام شده را با افزایش ۴۵۵میلیارد و ۶۰۴میلیون ریالی مبلغ یک هزار و ۸۶۰میلیارد و ۷۶۶میلیون ریال اعلام کرد. ارزش بازار این پرتفوی با رشد یک هزار و ۲۱۲میلیارد ریالی به ۳هزار و ۴۰میلیارد ریال رسید.

«ثشاهد» در مدت مورد گزارش کل مبلغ واگذاری‌های خود را یک هزار و ۱۰میلیارد ریال اعلام کرد و سود این واگذاری‌ها را ۳۷۷میلیارد و ۷۶۶میلیون ریال منتشر کرده است. همچنین کل مبلغ بهای تمام شده پذیرفته شده در بورس این شرکت به یک هزار و ۸۸میلیارد و ۱۳۳میلیون ریال رسیده است. این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که با توجه به کسب بیشترین بازده و سیاست‌هایی همچون اصلاح ساختار مالی با هدف افـزایش سهم سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت در دارایی‌های جاری و بهره مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، در پرتفوی سهام شرکت اصلاحاتی به عمل آمده است . شرکت سرمایه‌گذاری شاهد، اصلاح ترکیب سود عملیاتی را در دستور کار دارد. با توجه به تغییرات قابل توجه در دارایی‌های شرکت و افزایش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، شرکت در نظر دارد، با تمرکز بر ترکیب سود عملیاتی میزان سهم سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی را حفظ کند. علاوه بر این دستیابی سریع و دقیق و آسان جهت تعیین NAV نیز یکی دیگر از اهداف این شرکت است .

    عقد قرار داد ۹۹۴میلیارد ریالی در «ذوب»: شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از عقد قرار داد 994میلیارد و 500میلیون ریالی بابت فروش 9 هزار تن ریل خبر داد. شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از انعقاد قرارداد مهم فروش خبر داد. موضوع این قرارداد مربوط به فروش 9هزار تن ریل UIC60 گرید 900A است که در 13مهر1398 منعقد شده و طرف قرارداد «ذوبن»، شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل گهر است.   این قرار داد با مبلغ 994میلیارد و 500میلیون ریال منعقد شده است. نحوه تسویه آن در سه مرحله به ترتیب یک سوم نقد، یک سوم یک ماهه بعد از واریز اول و مابقی قبل از تولید اولین محموله به حساب فروشنده واریز اعلام شده است. این قرارداد فروش 9هزار تن ریل UIC60 گرید 900A به شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل‌گهر است. شایان ذکر است؛ پیش از این نام ذوب آهن اصفهان درفهرست تأمین‌کنندگان ریل قرار گرفته بود که نظر به درخواست «ذوب» و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در سازمان‌ها و کمیته‌های تخصصی و فنی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور، نام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در فهرست تأمین‌کنندگان ریل (Vendor List) شرکت‌ها و سازمان‌های عضو این اتحادیه قرار گرفته است. با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و قوانین منع واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، امکان فروش محصولات این شرکت (شامل ریل های: S49-UIC54-UIC60-U33) به سازمان‌های مربوطه به راحتی امکان‌پذیر است.

 

ارسال نظر