روند صعودی بازار ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۹۸

با توجه به روند افزایشی شاخص در ۶ ماه ابتدایی سال، پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال هم روند صعودی بازار ادامه‌دار باشد.

به گزارش سنا، مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران با بررسی بازار سرمایه و شاخص کل در ۶ ماه ابتدایی سال، نگرانی‌هایی در خصوص عملکرد بازار برای ۶ ماه دوم دارند. وی ادامه داد: چنانچه روند کلی اقتصاد و رویدادهای بین‌المللی به همین منوال ادامه یابد، شاهد تغییر شرایط نخواهیم بود و انتظار می‌رود روند صعودی بازار ادامه‌دار باشد. البته در شرایط فعلی با افزایش تأمین مالی دولت از طریق بازار سرمایه، حجم اوراقی که دولت در بازار منتشر می‌کند افزایش یافته و طبیعتا منجر به روند صعودی بازار و افزایش نرخ بهره خواهد بود. محمدمهدی ناسوتی فرد در توصیه‌ای به سهامداران تازه وارد گفت: به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار سهام شده‌اند توصیه می‌کنم که در این ایام که شاخص رشد قابل توجهی داشته است، احتیاط بیشتری به خرج دهند و به هر سهمی که وارد می‌شوند به سود سهم، دقت داشته باشند. ناسوتی فرد در ادامه خاطرنشان ساخت: سهامداران در شرایط فعلی نباید به دلیل جو ایجاد شده در یک سهم وارد آن شوند بلکه باید با مشاوران خبره در این زمینه مشورت کنند و از ابزارهای بازار سرمایه استفاده بهینه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر مایل هستند که در سهام سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند وارد صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی شوند که بیش از 100 صندوق سهامی در بازار فعال هستند. اگر هم مایل به سرمایه‌گذاری در غیر سهام را دارند می‌توانند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت استفاده کنند.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما در این خصوص اشاره داشت: باید تمامی سوابق صندوق‌ها، عملکردهای گذشته و حال و شرایط فعلی این صندوق‌ها را بررسی کرده و بهترین انتخاب را رقم بزنند. این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان داشت: در هر صورت در این شرایط توصیه می‌کنم که سهامداران به جای اینکه به فکر سودآوری باشند بیشتر به فکر ضرر نکردن باشند چون فضای ایجاد شده به دلیل رشد بازار موجب شده است که برخی، سهامداران تازه‌وارد را نسبت به سهامی مشخص گمراه کنند. این روند سبب وارد شدن ضرر به پرتفوی سهامداران در طولانی مدت خواهد شد . سهامداران تازه وارد باید حتما از تجربه مشاوران بهره ببرند و تنها به سود سرمایه‌ای یک سهم (gain) اکتفا نکنند و سود سالانه را در نظر بگیرند.

 

ارسال نظر