بی‌تاثیری تحریم‌ها بر سهام بنیادی

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۶۷

یک کارشناس بازار سرمایه، سهام بنیادی را کم ریسک‌تر از دیگر سهم‌ها در شرایط تحریم دانست و اظهار کرد: صنایع فلزی و شیمیایی با توجه به عملکرد خوب و گزارش‌های مثبت احتمالی شهریور ماه با ریسک خاصی روبه‌رو نیستند.

حمید مرتضی کوشکی در گفت‌وگو با سنا، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به گذشت حدود یک سال از تحریم صنایع تصریح کرد: عملکرد خوب صنایع نشان می‌دهد که تحریم‌ها بر فروش آنها بی‌اثر بوده است؛ صنایع صادراتی ما از نظر مقداری نیز رشد فروش خوبی داشته و این فروش تنها با تکیه بر اهرم رشد دلار نیست. البته فاکتور اثرگذار دیگر نرخ جهانی است که نا اطمینانی‌هایی درباره آن وجود دارد و عموما نرخ‌های جهانی را پایین برآورد می‌کنند. کوشکی بررسی فاکتورها در کنار هم را ضرورت پیش بینی وضعیت صنایع در سال آینده دانست و افزود: از آن جا که ما سرمایه‌گذاران در حال خرید آینده هستیم باید با دید بلندمدت به این موارد توجه کنیم. این کارشناس بازار سرمایه، توجه به دو بحث قیمت فعلی و ارزش را برای رسیدن به تحلیل درست ضروری دانست و گفت: شناسایی این دو و ورود مناسب به یک سهم می‌تواند ریسک‌های سرمایه‌گذاری را تا حد زیادی کاهش دهد، البته باید این را هم بدانیم که رسیدن قیمت به ارزش در کل بازارهای مالی دنیا در عرض یک روز اتفاق نمی‌افتد و به تدریج صورت می‌گیرد.

کوشکی با اشاره به دغدغه دیگر سهامداران مبنی بر ادامه‌دار بودن رشد شرکت‌ها خاطرنشان کرد: در بهار ۹۷ هر چقدر که جلوتر رفتیم نرخ دلار و به تبع آن نرخ‌های فروش نیز رشد کرد.اما انتظار نمی‌رود که گزارش زمستان ۹۸ سود شرکتی مثلا ۷۰ درصد بالاتر از سال ۹۷ باشد. چون نرخ‌ها به یکدیگر نزدیک هستند و سهامدار در حال لحاظ این موضوع است.

 

ارسال نظر