آغاز پرداخت سود سهام عدالت از اواخر آذرماه

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۳۰۱

مشاور سازمان خصوصی‌سازی از آغاز پرداخت سود سهام عدالت از آذرماه خبر داد و گفت: این سود باز هم افزایش خواهد داشت.

طرح سهام عدالت در حالی از سال 1385 تاکنون در حال اجراست که بر اساس آن از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان، اقساط این سهام طی مدت 10 سال تسویه شده است.

به گزارش تسنیم، بر این اساس از سال 96 و با پایان یافتن مهلت تسویه اقساط سهام عدالت، سود این سهام به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است.

بر این اساس در سال جاری نیز رفته رفته مجامع سال 1397 شرکت‌ها در حال برگزاری است که پس از پایان این زمان، واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1397 شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مشمولان آغاز خواهد شد.

در این راستا سیدجعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی به تازگی گفته، در هفته اول آبان ماه می‌توان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چه میزان سود دریافت می‌کند و پرداخت سود هم اواخر آذر ماه شروع به توزیع می‌شود.وی با اشاره به اینکه سود سال 95 برای مشمولانی که سهم یک میلیون تومانی داشتند 150 هزار تومان بود که در سال 96 این عدد به 175 هزار تومان رسید، افزود: این سود برای سال 97 باز هم افزایش خواهد داشت. هر چند در حال حاضر نمی‌توان میزان آن را بیان کرد چراکه هنوز مجمع چند بنگاه و شرکتی که سهام عدالت دارند، برگزار نشده است.مشاور سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه مجامع این سه تا چهار شرکت پایان مهر ماه برگزار خواهد شد، گفت: در هفته اول آبان ماه می‌توان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چه میزان سود دریافت می‌کند و پرداخت سود هم اواخر آذرماه شروع به توزیع می‌شود.

 

ارسال نظر