نماگر اصلی بازار سهام 1‚25 درصد افت کرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۲۸

شاخص کل بورس در روز گذشته افتی 3 هزار و 834 واحدی را پشت سر گذاشت. طی این روز تمامی نماگر‌های بورس تهران با  کاهش مواجه شدند و معاملات بورس تهران در حالی به اتمام رسید که شاخص اصلی این بازار به سطح 302 هزار و 82 واحد رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در این روز، سه شنبه گذشته اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی در شاخص‌های «وزنی - ارزشی»  با (۱۰۳۰) واحد افت معادل (۱.۲۵) درصد به ۸۱ هزار ۱۹۱ واحد، شاخص کل

«هم وزن» با (۴۸۹) واحد کاهش معادل (۰.۵۶) درصد به ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۲۷) واحد افت، معادل (۰.۵۶) درصد به ۵۷ هزار و ۸۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۲۰۰) واحد کاهش، معادل (۱.۲۰) درصد به ۳۴۶ هزار و ۷۳۸ واحد، شاخص بازار اول با (۳۰۲۱) واحد افت معادل (۱.۳۵) درصد به ۲۲۰ هزار ۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۷۴۷) واحد کاهش معادل (۱.۰۹) درصد به ۶۱۲ هزار و ۱۴۶ رو به رو شد.

از سوی دیگر جزییات داد و ستدهای روز قبل مشخص می کند که دیروز ۶ نماد «فولاد با (۳۴۴) واحد، اخابر با (۲۱۶) واحد، کچاد با (۱۹۱) واحد، تاپیکو با (۱۸۵) واحد، کگل با (۱۸۳) واحد و وغدیر با (۱۷۳) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.این گزارش می افزاید، روز گذشته اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع انتشار و چاپ با ۶۰۳۷۱ واحد رشد معادل ۴.۷۸ درصد به یک هزار و ۳۲۴ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۵۹ واحد افزایش معادل ۲.۰۹ درصد به ۷ هزار و ۸۱۱ واحد، دستگاه‌های برقی با (۳۳۲۶۸) واحد کاهش معادل (۲.۱۵) درصد به یک هزار و ۵۱۳ واحد، خودرو (۱۰۳۲) واحد افت معادل (۲.۴۳) درصد به ۴۱ هزار و ۳۹۱ واحد، ذغالسنگ با (۲۹۳) واحد ریزش، معادل (۳.۱۵) درصد به ۹ هزار و ۲۷ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۲۲) واحد کاهش معادل (۳.۲۳) درصد به ۶۷۳ واحد، محصولات چوبی با (۱۳۱۹۸) واحد افت معادل (۳.۷۵) درصد به ۳۴۴ هزار ۹۹۷ واحد رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی این روز در بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «شلعاب، غنوش، چافست، وپترو، خمحور، ستران و کرازی»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کحافظ، ختراک، شگل، ختور، بنیرو، کفرا و وتوکا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۶۵۵ هزار و ۲۴۸ نوبت معاملاتی، ۱۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس ایران نیز وضعیت مشابه دیگر بازار سهام، یعنی بورس بود و شاخص کل 21 واحد ریزش داشته و به رقم 3 هزار و 990 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 222 هزار میلیارد تومان بود. همچنین ارزش معاملات بازار یاد شده در روز سه شنبه هزار و 93 میلیارد تومان بود که از این میان 761 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بوده است.

روز گذشته معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب

218 هزار معامله و به ارزش 1096 میلیارد تومان داد وستدکردند. در این روز نمادهای مهم فرابورس در کاهش شاخص کل اثرگذار بودند که از مهم‌ترین این نمادها می‌توان به پتروشیمی مارون، تولیدنیروی برق دماوند، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان و فولاد هرمزگان جنوب اشاره کرد.  همچنین شرکت‌های قاسم ایران، بانک دی و نفت پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند. نمادهای پربیننده فرابورس ایران نیز طی روز قبل شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی،‌ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، بیمه دی، سیمان لار سبزوار و ریل‌پرداز سیر بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر