جابه‌جایی ۱۲۸ میلیون سهم در بازار پایه

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۴۱

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، معاملات روز نخست بعد از اجرای دستورالعمل جدید در بازار پایه را نرمال توصیف کرد و از انجام بیش از ۹۵۰۰ معامله در این بازار خبر داد .

روح‌الله دهقان در گفت‌وگو با سنا، گفت: امروز با توجه به عملیاتی‌سازی دستورالعمل جدید و اجرایی شدن آن در بازار پایه، عملیات بازگشایی این بازار پس از اقدامات فشرده صورت گرفته در ۱۰ روز گذشته با ۹۵۰۹ معامله همراه بود. وی افزود: ارزش این معاملات بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال بوده و سبب جابه‌جایی حدود ۱۲۸ میلیون سهم شد.

به گفته دهقان، در طول ۱۰ روز کاری گذشته با همت کارشناسان شرکت مدیریت فناوری بورس بالغ بر ۲۹۰ نماد معاملاتی به همراه نمادهای حق تقدم شان طبق دستورالعمل جدید در گروه‌های معاملاتی خود قرار گرفته و مقررات هر گروه معاملاتی مطابق با دستورالعمل ابلاغ شده، معین و در سامانه معاملات پیاده‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، ابراز امیدواری کرد که با پیاده‌سازی این مقررات، در راستای حفظ حقوق سهامداران گام موثری برداشته شود.

خاطرنشان می‌شود بر اساس طبقه‌بندی جدید از ۱۸۱ شرکت موجود در بازار ‌پایه، ۱۲۵ شرکت به تابلو زرد، ۴۲ شرکت به تابلو نارنجی و ۱۴ شرکت به تابلو قرمز منتقل شده‌اند و امروز‌ آن‌دسته از نمادهای قابل معامله که در تابلوهای رنگی قرار دارند بازگشایی شدند.

 

ارسال نظر