بورس در آستانه رسیدن به قله ۳۰۰ هزار واحدی

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۶۹۳

گروه بورس|

شاخص بورس در روز قبل با رشد ۳۱۹۸ واحدی در پایان معاملات به ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید. بررسی آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای روز قبل با رشد مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، دیروز اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۳۱۹۸ واحد رشد معادل ۱.۰۸ درصد به ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۸۵۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به ۸۰ هزار و ۶۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۸۷ واحد رشد معادل ۱.۶۹ درصد به ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۹۲۸ واحد افزایش، معادل ۱.۶۹ درصد به ۵۵ هزار و ۸۹۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۲۶۲ واحد رشد، معادل ۱.۲۶ درصد به ۳۴۲ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.

از سویی دیگر ۷ نماد پارس با ۳۰۶ واحد، شتران با ۲۰۵ واحد، فملی با ۲۰۴ واحد، وپاسار با ۱۳۵ واحد، فارس با ۱۳۰ واحد، مبین با ۱۰۳ واحد و خودرو با ۱۰۱ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۴۸۷ واحد صعود معادل ۴.۶۱ درصد به ۱۱ هزار و ۶۰ واحد، سایر معادن با ۲۷۵۵ واحد افزایش معادل ۴.۳۵ درصد به ۶۶ هزار و ۱۰۶ واحد، ذغالسنگ با ۳۵۰ واحد رشد معادل ۳.۹۸ درصد به ۹ هزار و ۱۶۰ واحد، خودرو ۱۴۳۴ واحد افزایش معادل ۳.۷۵ درصد به ۳۹ هزار و ۶۸۹ واحد، سیمان با ۸۲ واحد رشد، معادل ۳.۷۱ درصد به ۲ هزار و ۳۰۳ واحد، سایر مالی با ۱۵۵ واحد افزایش معادل ۳.۵۷ درصد به ۴ هزار و ۵۱۲ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۲۲ واحد رشد معادل ۳.۵۳ درصد به ۶۷۲ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «ثاخت، خوساز، بکاب، ددام، چدن، کفپارس و دابور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حتوکا، قثابت، غدشت، حپترو، بالبر، فسرب و حفارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز چهارشنبه بورس در ۴۴۲ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۳۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۴۷۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد. شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۴۴ واحد رشد داشت و روی کانال سه هزار و ۸۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۷۳۹ میلیون و ۴۰۶ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد. بررسی معاملات نشان می‌دهد که در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) نیز مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

ارسال نظر