روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۳۴۷

   شیران سود تلفیقی را ۱.۱۶۹ ریال اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در صورت‌های مالی ۶ ماهه سود تلفیقی هرسهم را یک هزار و ۱۶۹ ریال اعلام کرد. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ سود تلفیقی هرسهم را یک هزار و ۱۶۹ریال اعلام کرد. این در حالی است که «شیران» سود هرسهم شرکت اصلی را یک هزار و ۱۶۲ ریال اعلام کرده است. در صورت‌های مالی تلفیقی این شرکت سود عملیاتی ۴هزار و ۳۱۵میلیارد ریال، سود خالص را ۵هزار و ۴۰۹میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۹هزار و ۷۹۵میلیارد ریال اعلام کرد. «شیران» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که مطابق با سنوات گذشته، راهبرد شرکت تولید با حداکثر ظرفیت و مانند سال‌های گذشته بیشتر از ظرفیت اسمی و اولویت فروش با بازارهای داخلی و همزمان صادرات به کشورهای همسایه است. همچنین این شرکت نرخ فروش محصولات نسبت به ابتدای سال مالی افزایش بیش از ۷۰درصدی داشته است و پیش بینی می‌شود این نرخ با ثبات باشد. شایان ذکر است عرضه محصولات از طریق بورس کالا و بر اساس نرخ تعیین شده و مورد توافق با دفتر صنایع پایین دستی صورت می‌پذیرد. «شیران» اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۸ نرخ تسعیر خرید خوراک از پالایشگاه اصفهان از نرخ مبادله‌ای به نرخ سامانه نیما تغییر یافته است. همچنین نرخ بنزن نسبت به ابتدای سال مالی جاری با افزایش چشمگیری مواجه شده است. با توجه به افزایش قانونی حقوق و دستمزد، این شرکت در پیش‌بینی ۶ماهه دوم سال مالی جاری لحاظ کرده است. همچنین با توجه به افزایش نرخ اجاره‌بهای مخازن در بوشهر هزینه‌های صادرات نیز در ۶ ماهه دوم افزایش خواهد داشت. همچنین با توجه به تحقق بیش از ۵۴۷میلیارد ریال سود خالص توسط شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران در ۶ ماهه نخست سال مالی، پیش بینی می‌شود در مجموع و در پایان سال مالی جاری سودی معادل ۷۰۰ میلیارد ریال از این محل شناسایی شد. «شیران» در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت خود اعلام کرد که پیگیری تکالیف مقرر شده در مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص به سرانجام رساندن طرح توسعه دوم تولید LAB و نیز پیگیری مطالبات ناشی از فروش‌های خارجی است. از دیگر برنامه‌های با اهمیت می‌توان به عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت فرعی (شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران) در فرابورس و نیز تلاش در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات شرکت اشاره کرد.

   «اپرداز» و «چفیبر» پیگیر افزایش سرمایه: شرکت‌های آتیه داده پرداز و تولید فیبر ایران پیگیر افزایش سرمایه خود هستند. به گزارش سنا، شرکت آتیه داده پرداز اعلام کرد که اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه اعلام شده و این اقدام را بدون مانع اعلام کرده است. «اپرداز» قصد دارد براساس گزارش توجیهی افزایش سرمایه مصوب هیات مدیره در ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ سرمایه خود را از مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال به مبلغ یک هزار میلیارد ریال معادل ۳۳ درصد افزایش دهد. این افزایش از محل سود انباشته تامین می‌شود و به منظور اصلاح ساختار مالی است. گفتنی است؛ انجام افزایش سرمایه به شرط موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است. از سوی دیگر شرکت تولید فیبر ایران اعلام کرده است که پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه را به مجمع عمومی فوق‌العاده می‌برد. «چفیبر» اعلام کرد که پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ یک هزار و ۳۴۶ میلیارد و ۹۲۵میلیون و۳۰۷هزار ریال به مبلغ یک هزار و ۸۰۰میلیارد ریال معادل ۳۳درصد را ارایه کرده است. این افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شده و به منظور تأمین سرمایه در گردش به منظور جبران کمبود نقدینگی واردات انواع محصولات چوبی که در تاریخ ۱۱شهریور۱۳۹۸ به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

   «ساینا» ۶ماهه ۱.۰۸۳ریال سود ساخت: شرکت صنایع بهداشتی ساینا در صورت‌های مالی ۶ماهه اعلام کرد که طی این دوره توانسته برای هرسهم یک هزار و ۸۳ ریال سود بسازد. شرکت صنایع بهداشتی ساینا در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ سود هرسهم را یک هزار و ۸۳ ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۸۵۸درصد افزایش داشته است. در گزارش منتشر شده این شرکت طی مقایسه‌ای که با مدت مشابه سال گذشته داشته اعلام کرده است که سود عملیاتی شرکت با رشد ۵۵۶درصدی به مبلغ ۱۵۸میلیارد ریال، سود خالص با رشد ۸۶۲ درصدی به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۳۲۱درصدی به مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال رسیده است. «ساینا» در این دوره ۱۵ هزار و ۹۱۷ تن انواع محصولات خود را به مبلغ میلیارد ریال به فروش رسانده است و از این محل سود ناخالص را ۲۴۵میلیارد ریال اعلام کرد. علاوه بر این برای ۶ماهه دوم منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ پیش بینی کرده است که فروش ۶ماهه ۳۱ هزار و ۵۸۱ تن و به ارزش یک هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال خواهد بود. این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرده که افزایش یا کاهش قیمت محصولات با اخذ مجوز از انجمن صنعت شوینده و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام خواهد شد. همچنین با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه آخرین قیمت خرید با رشد ۲۰درصدی، ملاک عمل بوده است.

 

ارسال نظر