شاخص همچنان محبوس در کانال 255 هزار واحدی

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۶۸

گروه بورس|

بازار سهام در روز معاملاتی گذشته توانست اندکی از روزهای قبل بهتر عمل کند و شاهد رشد تمامی نماگرهای این بازار باشیم. بر این اساس معاملات یکشنبه بورس و فرابورس در حالی پایان یافت که اگرچه جریان تقاضا به رشد مناسب قیمت در بسیاری از نمادها نینجامید، با این حال میزان تقاضا به نحوه‌ایی مناسب جریان داشت.  طی این روز در بورس تهران بیش از ۲میلیارد و ۸۷۹ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۱۹ هزار نوبت داد و ستد شد و ارزش معاملات به بیش از ۹۱۶ میلیارد تومان رسید. به موجب معاملات این روز تدپیکس یا همان شاخص کل بورس تهران با افزایش ۵۶۹ واحدی به سطح ۲۵۵ هزار و ۸۷۶ واحد دست یافت. همین امر سبب شد تا ارزش روز بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 939 هزار میلیارد تومان برسد. همچنین در این روز شاخص کل با معیار هم‌وزن 556 واحد رشد کرده و به رقم 66 هزار و 443 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 154 واحد تقویت شد و به رقم 69 هزار و 148 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 373 واحد رشد کرد و در سطح 44 هزار و 539 واحد متوقف شد.

در روزی که گذشت، شاخص آزاد شناور 775 واحد تقویت شد و به رقم 289 هزار و 897 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس 18 واحد افزایش یافت و به رقم 185 هزار و 570 واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود با رشد 2029 واحدی به رقم 522 هزار و 107 واحد رسید.

در این روز نمادهای تاپیکو، همراه، شتران، وامید، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فارس، کگل، وپارس، بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته‌اند.

نمادهای پر بیینده بورسی نیز متعلق به شرکت‌های سایپا، بانک تجارت، داده‌گستر عصر نوین، ایران‌ترانسفو، ایران‌مپنا، پارس‌خودرو و فولاد مبارکه بودند.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل 5 واحد تقویت شد و به رقم 3438 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس از 189 هزار میلیارد تومان فراتر رفت. در روز معاملاتی گذشته معامله‌گران فرابورس بیش از 2.3 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 298 هزار نوبت معامله و به ارزش 921 میلیارد تومان دادوستد کردند. در روز یکشنبه نمادهای دماوند، مارون، وهور، دی و شپاس، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای کگهر و میدکو، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را بازی کردند. دیروز نمادهای پر بیننده در فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ریل پرداز سیر، بانک دی، تولید ژلاتین کپسول ایران و صنایع کاغذ پارس بودند.

 

 

ارسال نظر