روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۹۷

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۲۲ درصدی «غگرجی»

هیات‌مدیره شرکت بیسکویت گرجی پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی، معادل ۱۲۲ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد.

به گزارش سنا، شرکت بیسکویت گرجی اعلام کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال به ۵۴۵ میلیارد ریال دارد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «غگرجی» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور توسعه و احداث خطوط تولیدی و افزایش ظرفیت تولیدی که در تاریخ ۱۵ امرداد ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 تعیین سود ۲۷۰۰ ریالی هر سهم «خراسان»

مجمع عمومی شرکت پتروشیمی خراسان تقسیم مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ ریال سود نقدی و ۳ هزار ۱۲۳ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند.

به گزارش سنا، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی خراسان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «خراسان » برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است: استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره.

براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت پتروشیمی خراسان عبارت است از: سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم ۳ هزار و ۱۲۳ ریال تصویب شد.سود خالص ۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۸۳۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال اعلام شد.سازمان حسابرس به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس و همچنین به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

 ۱۴۶  هزار میلیارد ریال

ارزش صندوق‌های ETF

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، ارزش صندوق‌های قابل معامله (ETF) در بازار سرمایه را بیش از ۱۴۶هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش سنا، بر اساس جدیدترین آمارها، ارزش صندوق‌های قابل معامله در پایان تیر ۹۸ به رقم ۱۴۶هزار و ۸۹ میلیارد ریال رسید.

هم‌اکنون ۳۸ صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند که صندوق سرمایه‌گذاری آرمان پرند مپنا با ۴۰هزار و۴۵۵ میلیارد ریال بزرگ‌ترین صندوق ETF است.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با ۱۲ هزار و۶۷۷ میلیارد ریال، امین یکم فردا با ۱۰ هزار و۱۷۰ میلیارد ریال، کمند با ۱۰ هزار و۱۰۷میلیارد ریال، پارند پایدار سپهر با ۱۰هزار و۱۰۲ میلیارد ریال، آرمان آتی کوثر با ۹هزار و۹۶۹ میلیارد ریال به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم بزرگ‌ترین صندوق‌های ETF بازار سرمایه قرار دارند.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کیان، پاداش سهامداری توسعه یکم، آسمان امید و توسعه اندوخته اینده در مکان‌های هفتم تا دهم جدول بزرگ‌ترین صندوق‌های ETF ایستاده‌اند.

  ارزش بازار سرمایه کشور

بیش از میزان فعلی است

عباسعلی حقانی نسب گفت: ارزش بازار سرمایه کشور در سطح حداقلی است در حالی که ارزش ذاتی بازار بسیار بالاتر از ارزش فعلی آن می‌تواند، باشد.به گزارش ایمنا، عباسعلی حقانی نسب اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش ارزش بازار، رسیدن قیمت سهام به ارزش واقعی شرکت‌ها و راه دیگر آن، پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه است. وی گفت: واقعا جای تاسف دارد که حوزه تولید و کسب و کار، در شرایطی که سودآوری خوبی نیز دارد، ارزش پایین‌تری نسبت به حوزه‌هایی چون مسکن داشته باشد.

حقانی نسب تصریح کرد: «تولید و کسب و کار» باید ارزش‌های بالاتری نسبت به زمین و املاک داشته باشد اما به دلیل اینکه در حوزه سوداگری مسکن، مالیاتی وضع نشده اما برعملکرد شرکت‌ها مالیات ۲۵ درصدی وضع شده و دریافت می‌شود، همیشه فعالیت‌های سوداگرانه در ایران ارزش‌های بالاتری دارد.وی خاطرنشان کرد: ارزش کسب و کارهای مولد باید مانند سایر کشورها، ارزش‌های چند برابری نسبت به سایر حوزه‌ها همچون مسکن داشته باشد.رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف اظهار کرد: اگر چشم‌انداز نرخ بانکی کاهشی دیده شود و لایحه مالیات بر عایدی سرمایه نیز که بر فعالیت‌های سوداگرانه مانند افزایش نرخ ارز، طلا، خودرو یا عایدی بر املاک و مستغلات، به‌طور واقعی عملیاتی شود، مشخص خواهد شد که ارزش بازار سرمایه باید چندین برابر باشد و به همین دلیل معتقد هستیم ارزش بازار سرمایه در حداقل قرار دارد.

 

ارسال نظر