رشد اندک شاخص کل در نخستین روز هفته

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۹۳

گروه بورس|

در نخستین روز از هفته جاری معاملات بازار سهام با رشد اندک شاخص بورس تهران به اتمام رسید. نماگر اصلی بازار سهام روزهای گذشته را با فراز و فرود اندک به پایان رسانده بود در حالی معاملات روز شنبه را به اتمام رساند که نتوانست بیش از 143 واحد رشد کند. به موجب این رشد شاخص کل بورس تهران در سطح 225 هزار و 306 واحد متوقف شد. بر این اساس رشد اندک شاخص موجب شد تا در روز گذشته بورس تهران نتواند بازدهی بیش از 0.06 درصد کسب کند. در پایان معاملات روز گذشته ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 937 هزار میلیارد تومان رسید.

طی این روز سایر نماگرهای بورسی به جز شاخص بازار اول نیز عملکردی مثبت را به ثبت رساندند به‌طوریکه شاخص کل با معیار هم وزن 555 واحد رشد کرد و به رقم 65 هزار و 886 واحد رسید. در روزی که گذشت شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 38 واحد رشد کرده و به رقم 68 هزار و 995 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن 372 واحد رشد کرده و به سطح 44 هزار و 167 واحد دست یافت. شاخص آزاد شناور 384 واحد تقویت شد و به رقم 289 هزار و 122 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس 359 واحد عقب‌نشینی داشت و جایگاهی بهتر از 185 هزار و 552 واحد نداشت. شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود 2352 واحد رشد کرد و به کسب جایگاه 519 هزار و 187 واحد نائل شد. دیروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از 3 میلیارد ورقه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 308 هزار نوبت معامله به ارزش 968 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در این روز نمادهای رمپنا، فارس، حکشتی، بیشترین اثر

در تقویت شاخص کل بورس را داشته‌اند و نمادهای فولاد، فملی، شبندر، پارس، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جا گذاشتند.

در پایان معاملات روز گذشته در فرابورس ایران شاخص کل فرابورس 14 واحد تقویت شده و به رقم 3 هزار و 433 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 187 هزار میلیارد تومان رسید.

در روز شنبه معامله‌گران فرابورس بیش از 1.7 میلیارد ورقه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب 262 هزار نوبت معامله و به ارزش 804 میلیارد تومان داد و ستد کردند.دیروز نمادهای میدکو، دماوند و زاگرس بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای کگهر، مارون، حخزر، مادیرا، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.نمادهای پربیننده فرابورسی در روز قبل شامل ذوب‌آهن اصفهان، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، تولید ژلاتین کپسول ایران، ریل‌پرداز سیر، بانک دی و صنایع کاغذ پارس بوده‌اند.

 

ارسال نظر