روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۴۱

   عرضه اولیه«هجرت» در روز شنبه: روز گذشته مراسم معارفه شرکت پخش برگزار شد. بر این اساس مقرر شده تا به استناد گواهی پذیرش سهام شرکت پخش هجرت در تاریخ ۱۷ دی ماه سال ۱۳۹۷ در تاریخ ۱۹ مرداد سال جاری ۱۵ درصد از سهام شرکت پخش هجرت در بازار دوم فرابورس عرضه شود. به گزارش «تعادل»، این شرکت که نماد معاملاتی آن با عنوان «هجرت» روی تابلوی معاملات در شده است در نخستین روز از هفته آتی به جمع نمادهای مورد معامله در بازار دوم فرابورس می‌پیوندد. شرکت یاد شده تمامی فعالیت آن معطوف به توزیع دارو است، در سال 1333 با نام تهران فارمد به ثبت رسیده است و از سال 1344 رسما فعالیت خود را آغاز کرده است. نام شرکت در سال 68 به پخش هجرت تغییر کرده و تاکنون نیز با این نام فعالیت می‌کند. مطابق با آنچه در اطلاعیه عرضه هجرت آمده این شرکت در نظر دارد تا ۱۵ درصد از ۴۵۰ میلیون سهم خود را به میزان ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم در روز مقرر شده برای عرضه از طریق روش بوک بیلدینگ به متقاضیان واگذار کند. انتظار می‌رود که این واگذاری در حدود 125 میلیارد تومان سرمایه جذب کند.

در این عرضه حداکثر ۲۲۵ سهم به هر کد حقیقی یا حقوقی تعلق خواهد گرفت و معامله گران می‌توانند سفارش ۱۸۵۰ تومانی را که سقف دامنه قیمت در ثبت سفارش است در سامانه معاملات منظور کنند. در عرضه یاد شده شرکت کارگزاری صبا تأمین مدیر عرضه خواهد بود. همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری هامون شمال و کارگزاری یاد شده مجموعا خرید ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه را تعهد کرده‌اند. آنطور که در بررسی عملکرد شرکت مطرح شد، «هجرت» حاشیه سودی تقریبا سه درصدی دارد و موضوع عملیات آن حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی است. بر اساس آنچه در این نشست مطرح شد ارزش شرکت در حدود 2 هزار و 200 تومان ارزیابی شده که سهامداران عمده «هجرت» تصمیم گرفتند تا به دلیل مشمول عرضه اولیه بودن این نماد آن با قیمت اعلام شده یعنی 1850 تومان به ازای هر سهم به فروش برسانند.

  «فولای» صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتشر کرد: به گزارش سنا، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را منتشر کرد. این شرکت با سرمایه ۱۳۴ میلیارد ریالی سود تلفیقی هرسهم را ۴۳۱ ریال اعلام کرده و سود هرسهم شرکت اصلی را ۴۴۳ ریال اعلام کرده است. در گزارش تلفیقی این شرکت سود عملیاتی ۸۷ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال، سود خالص را ۵۷ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال و زیان انباشته‌ قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۹ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال اعلام کرده است. اهداف و برنامه‌های راهبردی «فولای» در خصوص تولید و فروش محصولات شامل تثبیت سهم بازار فعلی و افزایش روند فروش فولاد آلیاژی با توجه به نیاز بازار و تنوع تولید و تلاش جهت افزایش سهم بازار؛ توسعه بازار فروش محصولات و خدمات؛ استفاده از ظرفیت و فرصت‌های جدید اقتصادی در بازارهای فولاد؛ افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی؛ مشتری‌مداری و توجه به ذی‌نفعان و مدیریت بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری می‌شود. از سوی دیگر برآورد این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه به این شرح اعلام شده است که نرخ فروش محصولات بر اساس نرخ مواد اولیه، حقوق دستمزد و سایر مولفه‌ها تعیین خواهد شد که باتوجه به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها افزایش می‌یابد. این شرکت اعلام کرده است که در سال مالی ۱۳۹۷ باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین تامین سرمایه در گردش، تسهیلات دریافتی این شرکت در این دوره نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته با افزایش ۳۳حدود درصدی همراه بوده است. همچنین «فولای» قصد دارد در سال مالی۱۳۹۸ اقدام به افزایش سرمایه از مبلغ ۱۳۴میلیارد ریال به ۲۰۰میلیارد ریال کند.

  سود ۶۲ریالی برای هرسهم «دبالک» در فعالیت ۳ماهه: ‌به گزارش سنا، شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را ۶۲ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی خود را در دوره مورد گزارش به مبلغ ۳۹میلیارد و ۹۵۹میلیون ریال، سود خالص را ۲۲میلیارد و ۷۶۷میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۹۶میلیارد و ۱۹۳میلیون ریال اعلام کرد. «دبالک» در تصریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که تولید محصولات جدید، تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر، کاهش تولید و فروش محصولات زیان ده، بررسی و تحقیق روی محصولات زیانده جهت افزایش راندمان تولید را در دستور کار دارد. این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده است که در پی افزایش نرخ ارز مبادل‌های از ۴۲هزار ریال به قیمت بالاتر نرخ فروش تغییر خواهد کرد. همچنین خرید مواد اولیه‌ای خارجی با نرخ ارز مبادل‌های ۴۲هزار ریال صورت می‌گیرد و نرخ مواد اولیه داخلی با توجه به تغییرات نرخ ارز آزاد در حال نوسان بوده است. «دبالک» با توجه به اطلاعات بهای تمام شده منوط به ترتیب تولید و فروش و نرخ ارز و نرخ خرید مواد اولیه است. در صورت عدم تغییر نرخ ارز و موارد مذکور انحراف با اهمیتی وجود نخواهد داشت و ترکیب فروش نیز عمدتا به تقاضای مشتریان دارد. در سایر برنامه‌های با اهمیت این شرکت برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸، راه‌اندازی پلنت تولید B و افزودن محصول جدید به سبد محصولات اعلام شده است.

 

ارسال نظر