روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۵۱

   رشد ۲۴۳ میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسبحان»:  شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در صورت وضعیت پرتفوی یکساله شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اعلام کرده است که پرتفوی آن با رشد ۲۴۳ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریالی همراه شده است.

به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۳۹۸ سود هر سهم را ۷۴۷ ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی این دوره را ۹۷۰ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال، سود خالص را ۹۷۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال منتشر کرده است.

در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌های «وسبحان» صورت وضعیت پرتفوی یکساله شرکت‌های پذیرفته شده در بورس با رشد ۲۴۳ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال همراه شده است. علاوه بر این ارزش بازار این شرکت با رشد ۳۸۰ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال به یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال و بهای تمام شده آن با رشد ۸۶میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال به یک هزار و ۱۲میلیارد ریال بالغ شده است. این شرکت در گزارش منتشر شده به خرید برخی از سهام شرکت‌های بورسی اشاره دارد که به مبلغ یک هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال رسیده است و همچنین کل مبلغ سهام واگذار شده با رشد ۵۴۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریالی به ۳هزار و ۴۸۹میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال رسید. این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است در سال مالی ۱۳۹۹ قصد دارد با چینش صحیح سبد سرمایه‌گذاری، مدیریت وجوه نقد را بهبود ببخشد و خروج از سهام کم بازده غیر بورسی به بازدهی بیشتر برسد. «وسبحان» اعلام کرد طی سال مالی جاری هزینه‌های عمومی و اداری با توجه به تورم قیمت‌ها و اینکه هزینه‌های مقایسه‌ای دوره مشابه ۶ماهه است، این ارقام با ارقام سالانه مورد رسیدگی قابل مقایسه نیست. پیش بینی می‌شود با لحاظ کنترل هزینه‌ها در سال آتی، تورم هزینه‌های سال مالی آتی حدود ۲۰ درصد افزایش یابد. این شرکت در سایر برنامه‌های با اهمیت خود اعلام کرده است که قصد دارد بازار گردانی سهام شرکت در راستای افزایش نقد شوندگی و تنظیم عرضه و تقاضای اوراق و تحدید دامنه نوسان قیمت آن دو را به اجرا دربیاورد و از سهام کم بازده وزیان ده خارج شود. همچنین با سایر سهامداران پتروشمیران جهت عرضه سهام در فرا بورس همکاری‌های لازم را انجام دهد و هزینه‌های عمومی و اداری را کاهش داده و در نهایت اقدام‌های لازم برای فروش یا تبدیل املاک جهت بازدهی بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

   سود هر سهم «پردیس» ۴۵۹ درصد افزایش یافت: شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲۷۴ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۴۵۹ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت سرمایه‌گذاری پردیس با سرمایه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در دوره یاد شده، مبلغ ۳۴۲ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۷۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۴۵۹ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۵۳ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

«پردیس» در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به آذر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۶۱میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۴۹ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود. همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در دوره یاد شده، با افزایش ۸۴۰ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال به ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۳۲۱ میلیارد و ۶۴۴میلیون ریال معادل یک هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال محاسبه شد. «پردیس» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل یک هزار و ۱۴۹ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال به مبلغ معادل یک هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲۲۴ میلیارد و ۷۷۵میلیون ریال سود کسب کرد.

 

ارسال نظر