بازگشت بورس به مدار رشد

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۴۶

گروه بورس| شاخص بورس تهران در روز گذشته با رشد ۱۱۶۸ واحدی در پایان معاملات به ۲۵۶ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد مواجه شدند.

براساس آمارهای معاملاتی همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص کل با ۱۱۶۸ واحد رشد معادل ۰.۴۶ درصد به ۲۵۶هزار و ۶۹۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۳۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد به ۶۹ هزار و ۳۷۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۶۶ واحد رشد معادل ۱.۵۲ درصد به ۶۴ هزار و ۵۴۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۴۸ واحد افزایش، معادل ۱.۵۲ درصد به ۴۳ هزار و ۲۷۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۴۰ واحد رشد، معادل ۰.۵۳ درصد به ۲۹۰ هزار و ۴۴۴ واحد رسید.

از سویی دیگر ۳ نماد «اخابر با ۲۴۳ واحد، حکشتی با ۸۷ واحد و وپارس با ۷۲ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته در ۲۸۴ هزار نوبت معاملاتی، ۲میلیارد و ۳۶۰میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۸ هزار و ۳۸۹میلیارد تومان رسید. در فرابورس ایران نیز شاخص کل فرابورس 3 واحد رشد کرده و به رقم 3 هزار و 409 واحد رسید. در روز دوشنبه، ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 186 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران فرابورس بیش از 1.4 میلیارد اوراق حق تقدم و سهام در قالب 221 هزار نوبت معامله و به ارزش 935 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین نمادهای بمپنا، مادیرا، کگهر، سمگا، در تقویت شاخص فرابورس اثر گذار بودند و نمادهای دماوند، میدکو، مارون، در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

دیروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، تولید ژلاتین کپسول ایران، صنایع کاغذ پارس، ریل‌پرداز سیر و پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.

 

ارسال نظر