رشد 1076 واحدی شاخص کل بورس تهران

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۵۹

معاملات روز گذشته در بازار سهام کشور در حالی به اتمام رسید که بسیاری از نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس با افزایش قیمت مواجه شدند. بر این اساس معاملات روز یک‌شنبه در حالی خاتمه یافت که رشد هزار و 74 واحدی شاخص بورس تهران آن را به سطح 255 هزار و 530 واحدی رساند.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در این روز همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند. شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۹۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد به ۶۹ هزار و ۵۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۶۲ واحد رشد معادل ۱.۵۴ درصد به ۶۳ هزار و ۵۷۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۴۵ واحد افزایش، معادل ۱.۵۴ درصد به ۴۲ هزار و ۶۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۶۳۶ واحد رشد، معادل ۰.۵۸ درصد به ۲۸۴ هزار و ۵۵۳ واحد، شاخص بازار اول با ۴۱۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد به ۱۸۶ هزار ۵۷۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۳۵ واحد رشد معادل ۰.۷۵ درصد، به ۵۱۵ هزار و ۸۳۱ واحد رسید.از سویی دیگر دیروز ۵ نماد « اخابر با ۱۶۱ واحد، رمپنا با ۱۳۶ واحد، تاپیکو با ۱۱۷ واحد، خودرو با ۸۱ واحد و جم با ۶۹ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، در روزی که گذشت شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۱۵۳۵۷ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۳۲۲ هزار و ۳۶۷ واحد، انتشار و چاپ با ۳۲۴۶۵ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۶۸۲ هزار و ۷۸۰ واحد، زراعت با ۲۹۷۲ واحد صعود معادل ۴.۳۹ درصد به ۷۰ هزار و ۶۶۳ واحد، منسوجات ۹۹ واحد رشد معادل ۳.۷۴ درصد به ۲ هزار و ۷۷۰ واحد، قند و شکر با ۱۴۵۲ واحد افزایش، معادل ۳.۶۱ درصد به ۴۱ هزار و ۶۷۴ واحد، سایر معادن با ۲۲۶۲ واحد صعود معادل ۳.۵۴ درصد به ۶۶ هزار و ۱۲۴ واحد، مواد دارویی با ۹۰۷ واحد رشد معادل ۳.۵۱ درصد به ۲۶ هزار و ۷۵۷ واحد» رسید.

در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی این روز حاکی از آن است که بازار سهام مشخص می‌کند قیمت نمادهای «وآذر، سدشت، غنوش، کگاز، کماسه، وملی و چافست» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمهرا، حتوکا، دپارس، غشصفا، کساپا، خلنت و خفنر» بیشترین کاهش را تابلوهای بورس به ثبت رساندند.به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای بورس، در ۲۸۴ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۳۸ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل 13 واحد رشد کرد و به رقم 3 هزار و 406 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 186 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 215 هزار معامله و به ارزش 912 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای کگهر، دماوند، رمپنا، میدکو، مادیرا بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مارون، زاگرس بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس را داشته است. از جمله نمادهای پربیننده نیز می‌توان به سهامی ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه و عمران کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، ریل‌پرداز سیر، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر