نگاهی به آمار معاملات بورس و فرابورس

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۷۹

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته با افزایش 983 واحد به رقم 250 هزار و 605 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن 69 واحد افزایش یافته و به رقم 61 هزار و 878 واحد رسید. همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران که ناشی از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس است‌، به 942 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران در روز شنبه بیش از 5.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 940 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 37 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

گفتنی است ارزش روز بازار بیش از 960 میلیارد تومان ارزش کل شرکت‌های حاضر در بورس بیش از 9300 میلیارد تومان اضافه شد. نمادهای کچاد، شتران، کگل، شپنا، در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای وامید، فولاد، فملی، در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند.

‌شاخص کل در فرابورس ایران نیز یک واحد افزایش یافته و به رقم 3 هزار و 256 واحد رسید. همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 179 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.9 میلیارد اوراق، حق تقدم و سهام در قالب 255 هزار نوبت معامله و به ارزش 937 میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای دماوند، میدکو، زاگرس، بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای مارون، ذوب، کگهر، هرمز، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

 

 

ارسال نظر